AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.440

Bmw 525 e61 - kommer ej in i bilen

sn
9
snajdan
525d E61 -05(04)
tja

hört runt lite och testar detta forum som en sista utväg innan jag ringer bärgaren.

Har en 525d som inte går att låsa upp med varken fjärr eller manuellt med nyckeln. Inatt tog jag mig in i bilen som vanligt men den gick inte att starta, betedde sig jättekonstigt när jag vred nyckeln och misstänker att batteriet är kasst.

Skulle sedan låsa bilen via knappen på instrumentbrädan men inget hände, har alltid fungerat innan.
Fick istället låsa alla dörrar förhand genom att trycka ner knopparna.

När jag kontaktar min lokala bmw verkstad ser dom ingen annan utväg än att krossa en ruta, bärgaren däremot tror sig ev kunna öppna detta dock inte alls säker.

Om jag inte får några tips härifrån består mitt dilemma av 1900kr för bärgaren eller 1100kr för en ny ruta (+2500kr monteringskostnad) om han inte lyckas.

Pe
77
Pelvan
Bmw 525IXa Touring 2006 M-sport
Audi Allroad B8
Bmw 2002 1973 med dubbla dellortos för välljud.
Bärgaren kan öppna genom luftkuddar som sätts in längst upp på rutramen och blåses upp tillräckligt för att få in ett verktyg att öppna med, har jag fått det beskrivet som av polaren som kastade in nyckeln i den öppna shoppingluckan på den låsta bilen, som han sedan stängde.
BM
178
BMWägaren
BMW 530 2003
Om batteriet är urdraget funkar det väl att hålla ut handtaget på förarsidan och vrida nyckeln ett steg till så låser du upp dörren. Så funkar fet på e39 och e34 i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.