|
|
|
|---|---|
|
BMW visar nu upp M4 GTS "concept" men troligt är väl att det är en princip färdig bil som egentligen visas upp. Ser otroligt rå ut! Kanske kan det bli en GT3-utmanare? Länk | |
|
Jag förstår inte varför man inte använder namnet CSL. Tänk vad fint om sedan E46 så hade varje M3:a fått en CSL variant som skulle vara ett ärligt försök att konkurrera med Porsche GT3. Den första M3 CSL gjorde ju väldigt bra ifrån sig. Men M3 GTS som kom efter kändes ju inte lika speciell. Ska de göra en specialversion av M3 så får de allt lyckas skala av 100-200 kg och öka effekten. De borde dessutom erbjuda lite racetillbehör som större tank osv. Visa att man menar allvar. :) |
|
|
Skulle säga att M3 GTS var mer speciell, och ännu mer "racing" än vad CSL men prislappen och den begränsade upplagan (135 bilar) gjorde att den aldrig fick ett brett genomslag. Sen vet jag inte hur BMW resonerar kring namnen CSL / GTS vet dom nog inte ens själva. Är det för att närma sig Porsche? Ska bli intressant att se priset och specen. |
|
|
GTS hade +30 hk och -70kg, och den kostade kanske 500kkr mer? Speciellt på vikten hade det behövts mer. M3 E46 mot CSL på ringen var 8,22 mot 7,50, differens på 32 sekunder. M3 E92 mot GTS på ringen 8,05 mot 7,48, differens på 17 sekunder. GTS var bara 2 sekunder snabbare än CSL. Det är för dålig utveckling på 7 år. Håller inte med om att GTS var mer speciell, det här är track day cars och betygsätts på vad de kan prestera på banan. Mycket av de här bilarnas värde ligger ju i att bygga varumärke och att folk som jag, som inte kört någon av bilarna, tycker att lite av deras glans speglar av sig på de standardmodeller vi kör. GTS tycker jag är Porschens namn och när BMW har CSL själva så känns det mer rätt. (Alla tider är Sport Autos) |
|
| Men BMW kan nog göra något riktigt bra av detta, så jag är positiv att se vad som kommer. | |
|
Ja, det beror väl lite på vilka värderingar man ligger i "speciellt" men motorsportkopplingen är starkare hos GTS:en. Endast 135 tillverkade och endast för att typa in E92:an för racing i GT4-klassen. Är inte den officiella tiden 7:40 för GTS:en? Skitsamma bägge är grymma bilar och unika på sina sätt, men aldrig riktigt tillräckliga för att mäta sig med Porsche. Hoppas M4 GTS kan förändra det! |
|
| riktigt grym bil.. vill dock se inredningen., undrar om den blir mer som i csl eller gts.. upplever som att inredningen i csl var framtagen för just csl medans gts:ens inredningen var ett ihopplock av grejjer som fanns på marknaden | |
|
Mja, de blir bara mer och mer underligt designade. Frontläppen är ju helt fel. Huven har de hittat den hos Mitsubishi? Men den är säkert skoj att köra... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Nu är bilen officiell (förutom priset?). Endast 700 bilar kommer byggas (varvar 300 går till USA), och man har rapporterat en tid runt "Ringen" på 7:28 (vilket endast är någon sekund från 991 GT3) Mer här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.