|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har en 323 e36 som jag kör med på bana. Lite ombyggd med bur, bälten, stolar och coilovers. Ska senare bygga turbo i denna. Och tänker då att original drivlina inte kommer hålla. Har funderat lite på M3 5 växlad ZF låda, kardan och diff. Skulle det fungera utan några större modifikationer? Eller har ni några andra tips på hur man ska göra för att få det att hålla för ca 300hk? Har även en fråga om bromsar. Kör just nu med original ok med yelowstuff belägg och borrade och ventilerade skivor. Men tycker inte att det biter så bra. Har läst lite lulligt men inte fått något bra svar. Passat e46 330 bromsar? Jag är tacksam för alla förslag! :) | |
|
Tror du att 330 bromsar är någon direkt revolution? Är inte det också flytande enkolvsok? Okej att skivan kan vara större, men gör det en märkbar skillnad värt arbetet? När har du problem att det inte biter bra? Kanske är bättre kylning som behövs. Tycker mig minnas av det jag läst på rejsa.nu att många väljer bättre belägg och bromsvätska, förbättra kylningen och arbetar på sin bromsteknik. Sen finns det vissa som köper bättre bromsar, men då väljer man inte något från BMW utan monterar Porsche-bromsar eller från nån seriös aktör på eftermarknaden. |
|
|
Har hört att 330 bromsarna ska fungera bättre så därför jag undrade. Jag har kyl kanaler till bromsarna och kör med Motuls rbf 600. Men det känns som att de biter dåligt även efter något varv. Det låser inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.