|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade tänkt att sälja mina däck men har inte så stor koll på hur mycket de kan kosta. Såhär ser mitt däck ut(Färgen på fälgen är lite utslutna också som jag har): Länk Mvh Olle24 | |
|
Du menar att sälja däck OCH fälgar tillsammans, antar jag. :) Däcken i sig är nog inte värda mycket om man ska börja med att kränga av/på dem. Utan att veta hur stora (17-18 tum?) och breda (225x55?) kan du i bästa fall räkna med 3000-5000 om det är felfria originalfälgar med mer än 75% av gummit kvar. Om däcken har gått mer än 50% så tror jag inte du får mer än 1500-2500. Kolla blocket, finns massor ju.. Du får vara lite mer specifik om vi ska kunna hjälpa dig. Dimensioner på fälg och däck? Vad för däck sitter på? Hur gamla är däcken med hur mycket mönster kvar? Lägg upp ett par bilder. |
|
|
Tack för svaret! Det stämmer att det är däck med fälg som jag ska sälja, kanske var lite otydlig. Ska ordna mer information om däcken och ordna fram lite bilder. Finns det förövrigt någon edit knapp på detta forum eller är det jag som är blind? Mvh Olle24 |
|
|
Hej! Nu har jag tagit fram bilder och lite mer information om däcken. Det är ett par 225/45 som är 17" och de är ungefär 4-5 år gamla. Länk - fälg Länk - mönster Länk - alla 3 Hur mycket tror ni dessa är värda? Mvh Olle24 |
|
|
"alla 3" ??? Ca 0 kr... |
|
|
Ser ut att vara replikafälgar... Tre kantskrapade replikafälgar med kinadäck av tveksam kvalitet - tror tyvärr inte du får många kronor för dem... Åker du till en metallskrot (t ex. Stena) får du kanske 5kr/kg, för aluminiumet i fälgarna. Men släng ut dem på t ex. Blocket eller Tradera så får du se om det är någon som är sugen på dem. Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Lasse Karlsson |
Varför 3st?? Fixa ett till likadant, så man kan köpa en uppsättning hjul, utan att behöva fixa ett till själv! Gör du det, kanske en tusenlapp, 1500 spänn typ, kan bli aktuellt för alla 4! Men säljer du 3! så får du nog behålla dom tyvärr!? HA DET! modolasse |
|
Tacksam för alla svar, ni har gett mig så många svar så får jag väl ta o svara hur det faktiskt gick med dessa däck. Jag la upp däcken på blocket för 1000 kr(på en söndag kväll), redan nästa morgon så hade 3 personer ringt om annonsen. Ena behövde endast 2 däck men inte fälgarna(han var villig att köpa alla 3 direkt), den andra snubben ville endast ha fälgarna. Valde att sälja däck + fälg till första personen som hörde av sig, kunde förmodligen ha tjänat lite mer om jag tog bort fälgarna från däcken och sålt dessa separat men hade varken tid och lust för detta, kunde förmodligen ha höjt priset till 1500kr, folk ringde även under veckan och hörde av sig. Du som ska sälja begagnade däck för e46 med orginal fälg i Stockholm så kommer du förmodligen få sålt det ganska snabbt. Varför folk trodde att dom inte skulle bli sålda är förmodligen att de bor i en liten byhålla i norrlands inskogar.. Mvh Olle24 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.