AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.147

BMW 318i -08 - En riktigt otursförföljd "problembil"? *Vår historia och allmänt*

Sida 2 av 2
Tack för de orden!
Nej, precis som du säger. Och egentligen dömer väl min pappa BMW lite väl hårt kan jag tycka. Personligen sträcker jag mig till att jag aldrig någonsin mer ska köra/äga en 318i -08 ;) VIN vet jag inte vad det är...

Har tänkt på det i någon timme, men eftersom att bilen faktiskt finns kvar så...
Reg.nr är NNR 218.
Som sagt, det mesta är gjort på Mekonomen, den var på BMW 3 gånger om jag/pappa minns rätt. Som sagt, VIN vet jag inte vad det är. Men det kanske man kan leta rätt med hjälp av reg.nr.? - @Drib
VIN är vad chassinummer heter på engelska. Chassinumret på NNR218 är WBAVF51060VF75836.

Någon som arbetar på BMW skulle kunna ta ut info ifrån ISPA Light och se vad som gjorts, men det säger inte allt. BMW kanske hoppades att din pappa skulle ge upp så de slapp fixa bilen. Vore intressant att höra med nuvarande ägaren vad han har att säga om bilen. Det ser märkligt ut med avställningarna.

Jag förstår din pappa, jag hade liknande erfarenheter med en Ford Probe, dock köpt begagnad där den vare sig den auktoriserad Fordverkstaden eller en annan verkstad klarade av att laga den. Enligt verkstäderna hade Ford Sverige ingen support på Probe trots att modellen både såldes i Europa och Sverige. Detta gjorde att jag inte har någon större lust att köpa Ford igen.

Mvh Stephan
Dr
362
Drib
325i-08
VIN står för Vehicle Identification Number och identifierar bilen. (Bilens personnummer). VIN kallas oftast för chassinr. Anger man detta ist för reg nr är det mindre sannolikt att ägaren/kommande ägare googlar fram detta inlägg. (Så är mitt resonemang iaf).
VIN finns kopplat till reg nr i nästan all dokumentation, (besiktningsprotokoll/fordonsregister m.m.) VIN är bla instansat i bilen och anses lite mer säkert jmf med en reg skylt som lätt kan bytas ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.