|
|
|
|---|---|
|
Jag ska hjälpa en kompis att hitta en F11 men då jag själv är på e39 nivå så har jag dålig koll på utrustning. Vi har hittat en bil med nedan utrustning som jag tycker känns bra. Tycker ni F11-proffs att det är något "viktigt" som saknas? Bilen är en 2012 535d Standard equipment S1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S4U2A Eco pro Driving experience switch incl. ECO PRO S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S851A Sprachversion deutsch Language version German Optional equipment S1CBA CO2 Umfang CO2 package S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality S2NBA BMW LM Rad M Doppelspeiche 351 BMW LA wheel, M Double Spoke 351 S2TBA Sport-Automatik Getriebe Sport automatic transmission S2VHA Integral-Aktivlenkung Integral active steering S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism S319A Integrierte Universal-Fernbedienung Integrated universal remote control S322A Komfortzugang Comfort access S323A Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors P337A M Sportpaket M Sports package S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen S3AGA Rückfahrkamera Reversing camera S3MCA Individual Dachreling Hochgl Shadow Line Indiv. roof rail high-gloss Shadow Line S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4CEA Edelholzausführung Fineline anthrazit Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S4U1A Keramikapplikation Bedienelemente Ceramic appliques for controls S4URA Ambientes Innenlicht Ambient interior lighting S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S575A Zusätzliche 12V-Steckdosen Supplementary 12V sockets S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S5DFA Aktive Geschw.regelung+Stop&Go Funktion Active cruise control+Stop&Go function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S610A Head-Up Display Head-up display S612A BMW Assist BMW Assist S614A Internet Vorbereitung Internet, preparations S615A Erweiterte BMW Online Information Expanded BMW Online Information S616A BMW Online BMW Online S620A Spracheingabe Voice control S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S6NFA Musik-Schnittstelle für Smartphone Music interface for Smartphone S6NRA Apps Apps S6VCA Steuerung Combox Control for Combox S6WAA Instrumentenkombi mit erweitertem Umfang Instrument cluster, expanded equipment S6WAA Instrumentenkombi mit erweitertem Umfang Instrument cluster, expanded equipment S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S761A Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite P7A2A Innovationspaket II Innovation Package II P7RSA Paket Comfort Package Comfort S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8TFA Aktiver Fussgängerschutz Active pedestrian protection S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü S8V1A Hinweisschild Label | |
|
Från mitt perspektiv skulle jg säga att den är rikligt utrustad, är det skinnstolar? Jag har IR-kamera på min, det tycker jag är bra. Annrs blir jag mest avundssjuk :) Är det breda skärmen? Skrivplatta på idriven är rätt schysst, hade jag på min förra. Ser ut som en bra bil! Lycka till |
|
|
Tack för svar Garpen! Det är skinnsäten. Oklart det där med skärmen. Blir nog så att det blir den där bilen iallafall. Alpinweiss 3 (300) Leder Dakota/oyster (LCCX) 8000 mil Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Utmärkt utrustningsnivå förutom att automatiskt avbländbara/infällbara ytterspeglar och rattvärme saknas. Men man bör vara nöjd ändå. Det går ju att eftermontera. Första ägaren har lagt till mycket prylar. Det är bara att handla om bilen är fin och historiken stämmer. Komfortstolar finns enbart i läder till F10/F11, till E60/E61 fanns komfortstolar med delläder. Navi Pro är stora skärmen, det är ovanligt med Navi Business på 535d, ingen navi förekommer nästan inte i länder utanför Norden. olaO: Jag måste fråga är din 530 Individuallackad eller omlackad? Mvh Stephan |
|
|
Stephan, den är Cosmos svart, jag har skrivit fel! Ändrar nu! F11, har klanderfri historik. Kollade det direkt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| En skönare bil får man leta länge efter :) Lycka till... | |
|
Jag ringde just min kompis, han slog till på den! Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
olaO: Grattis till kompisen! Han bör bli mycket nöjd. Jag undrade över färgen, det är mycket ovanligt med BMW yngre än 94årsmodell som är Diamantschwarz. Mvh Stephan |
|
|
Hoppar in och undrar vad P7A2A Innovation Paket ll betyder? Har sett det på flera utrustningslistor... |
|
|
@ 523iT-99 Kollat i prislistorna för 2012. 2013 och 2016. 2012 dock enbart för F10, men där finns inte featurekoden P7A2A. Det närmaste jag hittar är 2016 ZIP innehållande: Innovationspaket (endast med ZRS + ZSP/ZLS) 5AT - Driving Assistant Plus (ej med 5AR för xDrive-modeller) 6WB - Multifunktionell instrumentdisplay 5AL - Active Protection 5AG - Lane Change Warning 610 - Head-Up Display 552 - Adaptiva LED strålkastare |
|
|
@ Lasse Eklunda Många tack för info! Och på e61’or betyder P7A2A nåt annat såklart:) Finns prislistor på nätet så kan jag forska själv, vore ju jättebra när man är söker sin nästa drömkombi! |
|
|
Mycket trevlig bil, Ovanlig dessutom vill jag påstå en F11 utan Xdrive. Aktivstyrning. Aktivstyrning är mycket ovanligt på Fserien jämfört med E serien tror jag. |
|
|
På en pre LCI F10/F11 innehåller P7A2A följande: • Adaptives Kurvenlicht inkl. Abbiegelicht S524A • Head-Up Display S610A • Instrumentenkomb. m.erweit.Umfängen S6WAA • Instrumentenkomb. m.erweit.Umfängen S6WAA • Scheinwerfer-Waschanlage S502A • Speed Limit Info S8THA • Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht S522A Kostade €2950 2012 Det är inte mycket ovanligt med aktiv styrning på F10/F11 535IA F11 LHD har 417/1031 tillverkade, 40,4 % 550IA E61 LCI LHD har 252/478 tillverkade, 52,7 % 550iA F11 pre LCI LHD har 82/245 tillverkade, 33,5 % På E60/E61 LCI innehöll P7A2A följande: Innovationspaket inkl. Head-Up Display, Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht, Adaptives Kurvenlicht inkl. Abbiegelicht und variabler Lichtverteilung, Fernlichtassistent, Klimaautomatik mit erweitertem Umfang, Innenspiegel automatisch abblendend, Armauflage vorn verschiebbar und Scheinwerfer-Waschanlage och kostade €3040 till alla utom 550i där det kostade €2370 gäller årsmodell 2010 hösten 2009 och Tyskland. Det finns prislistor på nätet och man kan även använda schwacke.de för prislistor man inte hittar. Gäller yngre bilar då de rensar ut när bilarna blir äldre. |
|
|
tack för info, men jag tycker fortfarande bilar utan Xdrive är numera ovanligt iaf på blocket. eftersom flesta är Xdrive uteblir även aktivstyrning. |
|
|
@Stephan735i Tack för det, nu fick jag nåt att läsa! Ha en kul hjul! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.