AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.107

Serviceåterställning misslyckad f11-2011

Tu
58
Tummen13
520d f11, 2011
Jag får upp servicemeddelande, att bilen skall tittas på FORDONSKONTROLL "sedan 01/2000", vilket verkar märkligt eftersom bilen är en 2011... Åerställning meddelst vänstra intrumenteringsknappen startade med 14000km och gick bra, men det lös rött i alla fall och nu står där 40000km. (Bilen har gått snart 110000km). Upprepade försök med att fortsätta återställning leder till att processen startas, men avslutas med ett meddelande att återställningen misslyckats!
Vad göra? Finns det ngt annat sätt att nolla detta servicemeddelande, och varföf står det 01/2000?
Per, Spånga

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Hade det på min bil en gång i tiden med. Det har blivit något fel i systemet och den måste in på uppdatering hos ÅF. Den kommer visa samma hela tiden annars
Tu
58
Tummen13
520d f11, 2011
Jag tycker intr om orden "måste in till åf". Vad för uppdatering kan det vara? Bilen skall inte in på service i år, och det stör inte så mycket att det intr kan vänts tills dess, om det inte är ngt man bör åtgärda??!

Hej, lyckades du lösa problemet? Fick upp samma meddelande på min 520d 2011.
Mvh
Tu
58
Tummen13
520d f11, 2011
nej, problemet har inte fått sin lösning annat än att jag lärt mig strunta i det.
Jag googlade på olika forum runt hela världen, och i vissa fall hade "felet" avhjälpts genom att byta programvara eller hela instrumenthuset, men i vissa fall hade det inte hjälpt. Även i de fallen det hade hjälpt så hade felet sedan återvänt hos vissa. Kanske jag återvänder till frågan när jag skall sälja bilen för att a) avhjälpa det innan bilen säljs, eller b) bara tala om för köparen att denna bil är påverkad av detta ofarliga fel, och att det inte betyder något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.