|
|
|
|---|---|
|
Jag är intresserad av en 550 2010, jag tycker denna har ett okej pris. Vad anser ni om denna: Länk! Vad ska titta extra noga på? Någon som känner till denna 550? Mvh | |
|
Använd i 4 år som tjänstebil i samma bolag, resten av ägarna är bara olika bilhandlare. Inget konstigt i ägarhistoriken i alla fall. Inbytt hos Upplands Motor så jag misstänker att förra ägaren ville åka Volvo istället hur man nu kan vilja det efter att haft ett sådant åk tidigare... ------- //Lövet |
|
|
Kan ju ha blivit en Jaguar som nästa bil. Angående 550in är det en av 39st svensksålda 550iA F10 FR91 av dessa är 7st lackerade i A90 Sophistograu, detta är den enda av dessa med läderklädsel LCDF Dakota Venetobeige. Utrustningen är rätt ok, även om jag hade framför allt saknat: Aktiv farthållare Soft Close Adaptiva kurvljus Elgardin Head Up Filvarning Priset är bra, du kan inte hitta någon liknande billigare i Tyskland och som sagt det finns 39st svensksålda 550iA och 23st svensksålda 550iAX F10 FU91 (innan LCI). Möjligheten att hitta en annan är inte speciellt stor. Jag tycker även priserna i Tyskland stannat av, tidigare fanns det fler bilar under €25000. Jag blir inte jätteglad av att läsa detta om N63 och 550i från amerikanska Road & Track. Finns lite att kontrollera Länk Mvh Stephan |
|
|
Upplands motor säljer väl inte Jaguar? Det blev inte heller någon sådan utan en vit XC60 har jag nu tagit reda på. Sidospår förvisso. ------- //Lövet |
|
|
Upplands motor har sålt Jaguar, tydligen har de av någon anledning slutat och till och stängt verkstaden. Obs Uppsala, men det bör att ha gått få bilar levererade i Sollentuna om man vill. Bilia BMW i Segeltorp har levererat Mini (under uppehållet) och I-bilar via Göteborg. Men allt detta är sidospår i från 550in. Mvh Stephan |
|
|
Tack för informationen! Stephan735i, intressant läsning angående batterislukande! Antar att man får ta med framtida kostnader för batteribyten i kalkylen. Den har nästan gått 12000 mil, är det dags för den stora servicen? Vilka delar bör vara bytta vid denna miltal? Kan man be handlaren ta fram alla reperationer (både de som gick på garantin och de som ägaren fick stå för)? MVH |
|
|
BmwBromma: Gå till din BMWhandlare/verkstad och begär ut allt från ISPA Light. Då får du reda på allt som är gjort, både som ägaren och BMW betalat. Mvh Stephan |
|
|
Jäklar, det är en del bil för pengarna det! Får nästan lite "om det låter för bra för att vara sant.."-vibbar. Men klarar den en kolla så slå till, blir ju sugen själv :) När det gäller F10 så har Inspektion I och II osv utgått och det är individuell service som gäller, dvs bilen säger i princip själv till vär det gäller brombelägg, olja mm mm baserat på tid och körsträcka/körstil. Här kan säkert någon mer kunnig rätta mig men det är uppfattnigen jag har från min egen F11. |
|
|
Googlade snabbt: Länk Länk Detta är visserligen gamla grejer och de finns kvar som företag osv och det innebär naturligtvis inte att diskuterad bil på något sätt är skum, men ändå värt att läsa kanske... |
|
|
Fordonsmäklarna säljer väldigt många begagnade bilar, alla affärer kan nästan inte gå bra då. Jag har varit där och mitt intryck av säljare och bilar är "sisådär". Inte oseriöst eller bedrägligt men jag skulle nog inte förvänta mig så mycket professionell hjälp efter köpet. Var noggrann vid köpet och spara lite pengar för reparationer är mitt råd. ------- //Lövet |
|
|
"Insiders at BMW in Germany say the oil consumption happens to customers who don't ever flog their powerful, turbocharged V8s hard enough to fully break them in." Min drar ingen olja. :D ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| bilen är fin på bilderna och priset är väl ok. Går säkert att pressa ner lite till, jag hade nog satt 250k som mål. Jag tror den legat ute ett tag har för mig jag sett den sedan i våras på blocket. | |
|
Bilen köptes av Fordonsmäklarna i maj ------- //Lövet |
|
| ok 3 månader är kanske inte så farligt. Men V8:or går ju inte av sig själv alltid, måste vara rätt pris och rätt köpare. De som har möjlighet köper nya bilar istället. | |
|
Den är ju trots allt ganska så "standardutrustad" för att vara en 550i. Bara pruta och se hur det går, med andra ord! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Den där fina kärran har blivit stulen nu! | |
|
Hej Är inte samma kärra till salu nu på fordonsmäklarna i Bromma ? 269K |
|
|
Jo, samma bil. Har varit och kikat på den, den såg fin ut i stort dock var batteriet dränerat när jag var där. Samt att man skulle behöva hälsa på en sadelmakare och få skinnet utbytt på förardörrens armstöd, även nött läder på armstödet. Detta sänkte det generella intrycket rejält i mina ögon. |
|
|
Hej Falsterbo, Jag har skickat meddelande (powerpost) till dig men du är nog inte inloggad så ofta? :) Har du lust att läsa och kanske svara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.