AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.914

Smakråd gällande färg

ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Hej

Vi har letat bil ett tag och som vanligt hittar man ett intressant objekt 60 mil hemifrån.
Inga större problem mer än färgen, den är Vermilion rot.
Jag vet inte vilken det är och hos BMW handlarna i närheten finns ingen med den färgen inne.
Jag blir inte klok på om den går i rostbrunt/orange eller mer mot rött.
Någon som kan hjälpa till och beskriva färgen bättre??
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Vill mena att den är röd. Hade färgen dragit mer i rost/orange skulle klädseln i länkade bilar nedan varit en komplett omöjlighet :D.

Länk
Länk

50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Googla på vermillion bmw och kolla på bilderna. Den känns väldigt röd om inte jag har taskig inst på skärmen.
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Tack för bilderna, tittar man på internet så är det inte helt lätt att bilda sig en uppfattning, skärm, ljus, kamera och såklart Photoshop gör att färgen ser olika ut på nästan alla bilder.
Jag får köpa en tågbiljet och kolla på bilen. Hoppas att den inte är för "rostorange".

Jonas
Kulören är fin oavsett om den är mer röd eller mer "rostorange". Tycker inte att detta borde vara en dealbreaker, skillnad om det varit en udda kulör, säg solid-militär-grön (ja det finns såna BMW, via Individual...)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Vermillionröd är kanonsnygg live! Det går en E92 i just den kulören här i Varberg, mycket vacker.

/Masten
Du har BMWbilar i Vermillionrot i både Svedala och Eslöv, vill du åka till en BMWhandlare finns en i Kristianstad.

Eslöv Länk

Svedala Länk

Kristianstad Länk

Dawwe: Tänker du på A04 Urbangrün så var det en standardfärg på Z4 E85 Länk

En aktuell grön Individualfärg är W81 Peridotgrün. Här på en av två byggda M550D F11 Länk

Mvh Stephan
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Pågar, ni är till stor hjälp.
Nu blir det affär, bär av till Stockholm torsdag natt, och förhoppningsvis hem i bilen på fredag.

Tack för kommentarer och länkar

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Klassiskt gubbröd skulle jag kalla färgen. Inte särskilt spännande men inte avskräckande på något sätt.

-------
//Lövet
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Nu blir det affär, bär av till Stockholm torsdag natt, och förhoppningsvis hem i bilen på fredag.

ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11

50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Hur gick det, vilken färg, hur var färgen och bilen live....
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Det blev affär, jag tycker den är skitsnygg, är ju dock lit äldre...
Sambon gillar den skarpt.
Litet missöde dock i söndags då vi skulle efter en kräftskiva. Tips till er med comfortacces släng inte in handväskan i bakluckan och stäng när nyckeln är där.....
Menar du att ni lyckades låsa in nyckeln på det sättet?
På vår funkar det så att om man har nyckeln i bagaget så flyger luckan upp igen. Har vid ett par tillfällen trott att det är fel på bilen tills jag kommit på att nyckeln låg i golfbagen i bagaget.
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Japp, inlåst nyckel och en massa körandes för att skaffa fram reservnyckeln till huset, hämta den andra bilnyckeln och så vidare....
Skal, kolla lite mer här hemma hur det funkar.
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Problemet är löst, jag tyckte också att det var lite skumt att den tyska ingenjörskonsten borde ha tänkt på detta.
Men nu har jag listat ut hur det funkar. Om man bara öppnar bakluckan med nyckeln i väskan, så låses inte dörrarna upp. Om man sen lägger nyckeln i bagageluckan och stänger så varnar bilen genom att pipa och luckan öppnar sig.
Om man gör samma sak men med en person som står och håller i en av framdörrarnas handtag så verkar det som om bilen uppfattar det som om dörrarna är öppna. Och vips så kan man låsa in nyckeln....

Jonas
Verdi
Men borde den inte känna av nyckeln när man försöker öppna sen?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
njae... den känner av att nyckeln är på utsidan... inte insidan.
För att undvika att nån sliter upp dörren när du står vid ett rödljus t.ex.

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.