|
|
|
|---|---|
| Har en z4 3,0 som fungerade perfekt när jag stängde av den men nästa gång jag körde med den så flög 5vxl ur och när ja prövar så går den i men så fort jag rör gasen hoppar den ur och de går inte att hålla den kvar. Om de är växellåds byte som gäller vilka övriga Bmw modeller har samma låda? | |
|
Hur går det med växellådan? Du kan gå in i bifogad lank och hitta just din bil via VIN kod. Då kan du söka på växellåda och får upp en beteckning på växellådan. Den betäckningen kan du sedan använda på exempelvis bildelsbasen. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Trycker du i 5:an ordentligt? Om du gör det kan det antingen vara så att växellänkaget behöver justeras eller att växellådsbussningarna behöver bytas. I vissa fall kan slitna motorbussningar orsaka detta fel. Motorn/växellådan rör sig för mycket och gör att växeln hoppar ur. I värsta fall kan det vara något inne i växellådan som är fel. |
|
Tack för hjälpen, tyvärr var de lådan som va kass. En ny låda på 4000mil inhandlad så nu ska den gå ett tag till.😊 |
|
|
Hur många mil har din Z gått ?? Har du kompressor eller ? Inte fasen ska man behöva byta låda på en z4 3.0, sitter ju en härlig ZF låda i den. |
|
|
Hur många mil har din Z gått ?? Har du kompressor eller ? Inte fasen ska man behöva byta låda på en z4 3.0, sitter ju en härlig ZF låda i den. Samma låda i z4 M med 343 hk... |
|
|
Bilen är helt standard! Men inget är 100% och tyvärr drabbade de mig😢 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.