AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.473

Info angående 540i/6 -95

Hej, jag står i valet och kvalet till att köpa en 540 men skulle vilja veta lite mer om bilen. Finns det möjligtvis nån man kan vända sig till i just den fråga här mån tro?

Ny här så det finns säkert trådar om just det här, men jag vet helt enkelt inte hur man söker sig till saker här än så länge. Bare with me. :)

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Stephan735i här på forumet har bra koll på dem
Hej

Vad vill du veta om bilen?

Det är en fantastiskt trevlig version av E34, stor skillnad i körkänsla jämfört med 540 med automatlåda. Försök hitta en utan rost. Allt mekaniskt går ju att byta ut när det blir dåligt. Det är ju en ovanlig modell med endast 797 tillverkade (sedaner) så du får bevaka marknaden tills det dyker upp ett bra exemplar. Kan ta lite tid att hitta en.

Sök på forumet på "540i/6" så hittar du en hel del information.

Mvh Johan
Hej Stenberg, jag har svarat på mailet. Klart intressant exemplar du hittat.

Mvh Stephan
Hej Stephan, ja jag såg svaret. Jag svarade dig med lite bilder och info. Tack ännu en gång för det snabba svaret,

Mvh
Nu blir man ju nyfiken vilken bil det är du hittat. Är det den blåa i Tyskland? Eller kanske en bil som inte är ute på annons?
Hej Jiie, det är en bil som inte är ute på annons. En god vän till mig är det som eventuellt vill sälja. Bilder kommer om jag köper den. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.