|
|
|
|---|---|
|
Någon som fixat det på sin E36a? Tips? Idéer? | |
|
Mina ifram hade rostat sönder , dom är punktsvetsade Infästningarna finns som reservdel, kapade bort det gamla och svetsa dit nya. |
|
|
Var det mycket jobb med det? Tidsmässigt? |
|
| Att kapa bort det gamla var inte helt enkelt...trångt och tjockt material tog säkert minst 30 min. svetsa dit nya gick fortare | |
| Sa bes något ? | |
|
Hej, Besiktningen kollar även krängshämmaren. Om den sitter riktigt lös, blir det nog problem. Om bara bussningen är slut, så att det bara skramlar, kanske du slipper undan med "en bra att veta". Kanske, alltså. /Lennart |
|
|
Den är helt lös fästet har rostat sönder, Jag tänkte mer på efter man har fixat allt så dom inte börjar klaga på svetsningen osv Eller är dom bara nöjda med att det sitter fast? |
|
|
Jag har då aldrig varit med om att man klagat på svetsens kvalitet. De rycker väl lite i k och kollar att den sitter fast. Men om det är riktigt trasigt runtomkring, tar de nog fram hammaren... Har du inte hunnit få anmärkning redan, står det dig dessutom fritt att sminka upp svetsen med lite rostskydd. /Lennart |
|
|
Nu har grejerna kommit. Men håller på att fixa vänster elhiss,rutan hoppar ur sitt läge.. Några tips på det? |
|
|
Fel tråd!? CS #6887 Ge mig styrka att hålla tyst tills jag vet vad jag talar om... |
|
| Nu är fästet bytt ska bara hämta bilen från verkstad på måndag och bes den under veckan och man får hoppas på att dom inte hittar några fel:) | |
|
Hej dammar av en gammal tråd Har samma problem med ett avrostat fäste till kränghämmaren på en E36 compact Vart finns denna del som reservdel ? Har sökt som tusan på nätet men inte hittat något Tacksam för hjälp Mvh Peter Stålblad Det är inte farten som dödar--- Det är det plötsliga stoppet som gör det |
|
|
Kan gärna följa denna tråd jag med. Fick samma notering på min bes, "fastsättning lös" trodde de menade själva k-stagen som sitter i krängningshämmaren? Men de dom egentligen menar är den genomgående hämmaren som sitter löst? :/ |
|
|
Min var helt rostig där inte konstigt att det blev en anm 😂 Länk |
|
| Fick du en 2a? Fick själv endast en notering, har ej hunnit kika där under än.. Men de menar det genomgående staget (hämmaren) och inte krängningshämmarstagen? | |
|
Nu var det inte jag som bes bilen utan jag köpte den med det felet, men det var en amn på bes-protokollet på just detta Jag trodde med att dom menade stagen så jag beställde hem ett par men sen av ren slump skulle jag kolla något under bilen och såg då det verkliga felet (fästet) |
|
| Jaha. Då är ja i samma sits som du var... har också beställt stagen å fått hem dom. Men då äre asså inte det som är problemet än fast ja kommer att byta dom också. Ska kika där under.. hoppas mina inte är bortrostade :0 men de e dom säkert. | |
|
Hehe 😜 Man borde alltid kolla först innan man beställer hem massor med grejer. Jag har fortfarande kvar mina stag 😂 |
|
| Iofs :) men de e aldrig dumt å byta om man köper en bil helt utan dokumentation ;) | |
|
Schmiedmann hade nya fästen 284:- inkl moms och frakt för vänster fäste Nu ska jag bara hitta någon som kan svetsa dit den oxå Det är inte farten som dödar--- Det är det plötsliga stoppet som gör det |
|
|
For iväg å kikade under min nu ikv... mina fästen var inte ens rostiga, endast lite smutsbeläggning. Drog åt de 2 muttrarna på var sida ca kvarts varv men inte va de nå glapp heller. Däremot båda k-stagen var de slutaste ja sett :) dom var glapp nånting, fanns knappt nå gummibussning kvar så vet inte va besmannen tänkte. Bytte på ena sidan så tar väl andra sidan senar i veckan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.