AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.655

Vinterhjul till F10 med M-sport?

Vad har ni för hjul på era F10/f11 med M-paket på vintern?
Jag har ett par 18" 329 (turbin-stil) liggandes men jag tycker inte riktigt det passar så bra med M-paketet.
Ett alternativ som jag tycker fungerar är 236, men det är 17" och ser lite tråkigt ut. Positivt är ju priset förstås.

Jag vill helt enkelt se vad ni andra kör på och vad ni rekommenderar!
Visa användare
24
Raschta
BMW 535XD F11 M-Sport-16
BMW 120I E87 M-Sport-08
Hej

Jag kör BMW´s 408M 9X19 ET 32 fram ET 25 bak, med Pirelli 255/40X19 runt om.

Länk

//Christian
Läckert! Vore dock synd att ha en dyrare uppsättning hjul på vintern än på sommaren. :-)

Lutar just nu mest åt 17" 236. Bra blandning mellan utseende och komfort.

exempel Länk
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
M351 19" med Nokian Hakka 2, vill att bilen är lika fin på vintern som sommaren. Har alltid haft lite svårt att förstå varför folk accepterar ett helt annat utseende på vintern på ofta dyra bilar? Vi åker ju omkring 5-6 månader med vinterdäck. Visst att många tjänstebilar tvingas åka omkring på billigaste möjliga fälgar (Typ Leaseplan som dessutom har den dåliga smaken att köra "egna" fälgar med Leaseplan logo på centerkåpan som de köpt billigt någonstans)
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Senilsson: Jag har en uppsättning Original 17" 236 med Nokian Hakka 7 på som jag tänkt sälja inom kort. De följde med min nyinköpta F11 535d men jag vill nog ha lite större hjul även på vintern, så får nog bli 19".

Däcken (225/55-17) har ca 7mm däckmönster kvar och fälgarna är i väldigt bra skick. Har inte hunnit putsa upp dom än så jag kan inte svara på om det finns något litet märke på dom eller ej. Men är du intresserad så kan jag putsa upp dom och ta bild på varje fälg samt mäta exakt mönsterdjup.

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.