|
|
|
|---|---|
|
Saker och ting är som bekant alltid i förändring och efter en noggrann överläggning med mig själv har jag bestämt mig för att sälja BiTurbon. Tänkte att jag skulle lägga ut den på Mobile.de, tror att det är där jag har bäst chans att hitta en seriös köpare. Har skrivit ihop en annons men jag kan inte ett ord tyska. Hade tyckt det kändes bäst om man kunde få ut en annons på tyska och sedan hänvisa att vidare kontakt sker på engelska eller svenska. Skulle visst kunna använda mig av Google translate men det känns sådär i och med att vissa översättningar blir rent uppåt väggarna. Så frågan är enkel, finns det någon som skulle vilja hjälpa mig? Kan skicka texten via PM. Sjöberg | |
|
Hej, I o f s arbetade jag i ett tyskt företag under många år men börjar bli lite ringrostig. Jag hjälper gärna till - det lär väl gå att förstå för en tyskspråkig - men jag har fått intrycket att Länk kanske är bättre skickad. Om han vill. Prova att PMa honom direkt. Fast han ser nog det här så småningom. /Lennart |
|
|
Lennart, lägger ett PM till dig. Du får gärna kika på det, har försökt hålla texten kort. Känner du att det blir för bökigt så kollar jag om Stephan735i vill hjälpa mig ;-) Sjöberg |
|
|
Ok. Jag gör gärna ett försök. :) Meddelar när du har svar, imorgon, hoppas jag. /Lennart |
|
|
Tack ödmjukast på förhand. Sjöberg |
|
|
Utkast skickat. :-) /Lennart |
|
|
Kan man inte om man läser många andra anonser på mobile.de gissa sig till en hel del och sedan kopiera och låt sedan någon som kan skoltyska kontrollläsa. Rena fakta kan du ju få på tyska med någon lämplig VIN-dekoder på nätet. Och om du vill fortsätta kommunikationen på engelska, ska inte annonsen också var på engelska. Om både köpare och säljare pratar sitt "andraspråk" blir det kanske bättre "språk-balans". /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
jag har ju hjälpt AP med en lista på den vanligast, det var förviss för typ 10 år sedan, men språket har ju inte ändras så mycklet Länk |
|
Vilken bra lista! :) Det gömmer sig mycket matnyttigt här! Fast i det aktuella fallet rörde det sig mer om fritext; utrustningslista o s v hade mycket riktigt redan hämtats på tyska. Och jag blev inte särskilt svettig av det lilla extraarbetet. :) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.