|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har hittat lite intressanta objekt genom bmw.de... Hur gör man rent praktiskt när man ska ta hem blen? Man bör väll kontakta återförsäljaren innan man åker ner? Fixar de med alla papper så man tar sig till sverige? Kan man lite till 100% på de bilarna vad det gäller mätarställning, skick m.m. /Per | |
|
Du kan aldrig lita till 100% på NÅGON bilhandlare, men BMW i tyskland är generellt sett väldigt seriösa och pålitliga, vad jag hört! Iallafall vad gäller skicket på bilarna, BMWhandlarna i Tyskland har generellt sett bara fina bilar på lager, de skabbiga köps gärna upp av mindre seriösa "vimpelhandlare". Tror däremot INTE att de lämnar mätarställningsgaranti, så det är upp till dig själv att undersöka! Rekomenderar för övrigt dig att köpa en bil med den s.k. Euro Plus garantin! Ja, du bör kontakta försäljaren innan du åker ner, om du redan bestämt dig för ett visst objekt. Då kan han fixa papper osv. i förväg (Läs reportaget om när Janne köpte sin 530iAT) Lusläs även importguiden, om du inte redan gjort det! :) Lycka till med importen!! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Jag tror att BMW garanterar mätarställning om det står en mätarställning på just den bilen. Annars står det alltid "ändrad mätarställning" och då garanteras inte milen. Sen vet jag inte vad garantin innebär ingenting kanske men aukt bmw är väldigt seriösa så det ska nog inte vara några prob. För övrigt är det ett bra tips att läsa importguiden ett par vändor också. |
|
|
OM DU KÖPER BIL FRÅN AKTURISERAD BMW FIRMA KAN DU VARA 100% SÄKER, DE TALAR OM ALLA FEL OCH BRISTER PÅ BILEN OM DU EFTERHAND UPPTÄCKER NÅGOT FIFFEL MED BILEN KAN DU LÄTT REKLAMERA DET.DE KAN MISTA SITT LICENS OM DE FIFFLAR MED BILARNA JAG HAR GODA ERFARENHETER BÅDE AV BMW OCH MERCEDES FIRMOR I TYSKLAND,JAG MÅSTE SÄGA ATT MAN INTE KAN DRA ALLA ÖVER ETT KAM SOM FÖRA INLÄGGET PÅPEKAR |
|
|
Det miltal som står gäller. Det är fängelsestraff på sådant i DE (om man ljuger). Däremot kan man avstå från att garantera miltalet. Via BMW i DE är det lika safe att köpa en bil som i SE. Jag personligen handlar hellre en beggad beemer i DE av en BMW handlare än i SE, pga att skicket är 1000 ggr bättre. Däremot om det gäller en ny så kan man lika gärna köpa den i SE. Kontakta alltid säljaren inte pga av pappersexrecisen utan för att tyskar är mer noggranna med vett och ettikett än vi svenskar. De papper det handlar om är Fzgb (Fahrzeugbrief, ägarbevis)kvitto på att bilen är betald, dvs så att den inte säljs för en kunds räkning om så är fallet måste du ta kontakt med den kunden. Du kan även be dem att förbereda skyltstället så att de inte helt plötsligt har bestämt sig för att stänga tidigare (kan hända i mindre orter. Tag ej gula skyltar då de ej gäller i Danmark (gäller fortfarande tror jag) Förhandla gärna om priset redan innan du åker ned (fast på ett korrekt sätt, inga skambud och dyligt. Sedan är det bara att dra iväg. :) |
|
Red Devil |
fängelse straff? haha, Förskingringar görs överallt utan att någon märker eller kan bevisa det. |
|
I DE ser man allvarligt på bedrägeri till skillnad från här i SE. Främsta anledningen till det är att Tyskar är ett folk som är väldigt hederliga och noga med uppförande. Det ÄR fängelse på att säga att miltalet stämmer om man vet med sig att så är inte fallet. Det finns inte mig veterligen hittills ngn av skumraskförsäljarna som garanterar mätarställningen. Jag handlar enbart med handlare som garanterar att miltalet stämmer. Inte ens den skummaste bilkrängaren du kan hitta garanterar miltalet om han vet att det ej stämmer, pga av att han vet konsekvensen av en upptäckt. Däremot i SE lovas det hej vilt utan att det händer ngt om det visar sig att det var båg. En annan sak är att en tysk som blir ertappad ljuger inte. :) |
|
svardska |
det var fan vad rakryggade dom där korvätarna plötsligt blivit "En annan sak är att en tysk som blir ertappad ljuger inte" snacka om generalisering! Att svensken i gemen däremot är ganska naiv stämmer däremot bättre. |
|
Tycker inte svenskar är det längre. Nu får man ju förklara varför man har en belyst m knopp i bilen. Jaha är den skruvad då? Varför har du inte originalknoppen? Särskilt när det gäller importbilar så är många okunniga svenskar oerhört skraja. Så går det om man har aftonbladets om ända referens :) Roligt ena dagen kan dom svartmåla alla importbilar andra dagen. Guide: så importerar du din bil bäst! spara 10,000 talks kronor! |
|
|
---> Svardska. "En annan sak är att en tysk som blir ertappad ljuger inte" Det må vara en generalisering, men den är inte helt off. "Korvätarna" har alltid varit rakryggade, det låter mer som om du syftar på den andra delen av den tyska befolkningen. Jag vet inte vad du har för erfarenheter av tyskar, men jag har aldrig stött på en tysk som har varit ohederlig. Av den orsaken så kommer jag att fortsätta handla med dem och tjäna pengar. :) |
|
zumpen |
Jag hittar inte på siten bmw.de.. finns det begagnade bilar där menar du eller? Nicklas |
|
Japp du hittar en ingång till den gemensamma Gebrauchwagenbörse på deras hemsida. Under huvudrukriken PRODUKTE är det andra menyvalet efter nya bilar. |
|
Scheckheft |
Hej, direktlänk till Gebrauchtwagenbörse är följande: Länk /Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.