AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.058

gardinet i panoramasoltaket har släppt i limmet...

Hej,

Har en F07 GT med Panorama tak.
Gardinet i takluckan, alltså den som man kan rulla för om man inte vill ha in solljus, har släppt i limmet i ena sidan.
Det är mycket tydligt att se att det bara är limmet som har släppt.
Var inne hos BMW, men de får inte laga på den och måste byta ut hela delen - vilket kostar runt 10 000 kr.

Någon som har några bra förslag?
Är inte jättesugen på att limma själv, så finns det någon verkstad som kan fixa sådant är det också uppskattat.
Befinner mig i Malmö.

Tack och bock! :)

//Berg
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Har sett samma tendenser på min gardin på sidorna som jag visserligen inte använder. Tror det är vanligt textillim som gäller med några klämmor. Möjligen gladpack så att inte klämmen fastnar. Inte alternativ att betala 10k för just den reparationen! Tror inte en verkstad gör det bättre än när man själv gör det.

Lägg upp en bild så vi får se hur det ser ut just där det släppt.
Här kommer en bild.

Länk
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Riktigt tråkigt att se. Hur gammal är bilen? Om den inte är alltför gammal hade jag nog bråkat lite med bmw om nån goodwill för så där ska det inte bli på en premiumkärra.
Här kommer en bild.

Länk
Det är en 10'a.
Den har gått 12 k mil, jag har här den de senaste 6 k milen - har använt gardinen 5-6 gånger under den tiden jag har haft den.

Hur bär man sig åt att klaga hos BMW? Servar hos mechanum, kan de göra det å mina vägnar?

//Henrik
Det är en 10'a.
Den har gått 12 k mil, jag har här den de senaste 6 k milen - har använt gardinen 5-6 gånger under den tiden jag har haft den.

Hur bär man sig åt att klaga hos BMW? Servar hos mechanum, kan de göra det å mina vägnar?

//Henrik
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
OK. På min är det framkanterna. Är det framkant eller bakkant på den bilden? Har textilen blivit utsträckt så att det blir svårt att limma?

Försök o skriv ett brev till BMW o skicka med bilden. Låt höra resultatet
Annars får du limma. Funkar också . litet problem egentligen.
Finns mycket bra spraylim som man använder till att t ex limma överdrag till MC-sitsar, det fungerar kanske?
Visa användare
100
Emrah
BMW 530GT
Hej har samma problem på min f07.
BMW förenad bil Malmö har skickat en offert på 34 000 för att byta gardinen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta haha
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Skulle det inte funka med en möbeltapetserare som gör bilklädslar? Tänker på den som ligger nere vid oljehamnen, vid tärnögatan.

Hör med dom, allt är bättre än 10000..

/Jonas

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Har sett detta på amerikanska forum, drabbar tidiga F07 och verkar vara ett vanligt fel. Har inte sett någon bra lösning förutom byte.

Mina bilar: Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Länk

/M

Hej svenrik,

Tråkigt att innertaket till panoramaglastaket inte håller den förväntade kvaliteten och livslängden.

Som auktoriserad BMW verkstad har vi möjlighet att se om det finns någon möjlighet till goodwill för detta fel. För att kunna göra det skulle vi behöva kontrollera bilen lite närmare samt få fram lite mer information om just din bil.

Om du kan kontakta mig med ditt registreringsnummer så kan jag hjälpa dig vidare med att titta vidare på detta ärende.

Hälsningar
Anders Lagerström
Garantiansvarig BMW hos Mechanum
anders.lagerstrom@mechanum.com
Tack Anders,
Jag skickar ett mail.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Mechanum försöker samla smörpoäng här. Ja det lyckas nog om soltaket lagas gratis på en 6år gammal bil :-)
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hur gick det?
/M

Hej,

vi har fått ett besked av BMW och hur mycket av kostnaderna som vi kan hjälpa kunden med.
Jag har även underrättat användare svenrik via mail det kostnadsbidrag som ges.

Med vänliga hälsningar
Anders Lagerström
Garantiansvarig BMW
Mechanum Sverige
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.