|
|
|
|---|---|
|
Dags för STOR service på pärlan o var förbi hos Mekonomen för att att kolla vad de skulle ha om det är dags att skrota den eller behålla TYP ;-) 6900 kr ville de ha för kalaset Ringde BMW för att verkligen övertala mig själv att ta Mekonomen... De skulle ha 6200 kr för samma service efter avdragen Club Schweden rabatt. BMW är tydligen inte alltid dyrast! | |
| Inte för inte kallas Mekonomen för dyronomen:). | |
|
Vilka är BMW? BMW har väl inga egna serviceställen eller är det auktoriserad verkstad vi pratar om? |
|
| Onödigt inlägg @Henke77 | |
| Det var inte för att ställa något på kant, men känns rätt relevant då BMW verkstäder skiljr sig åt och alla är så att säga fristående.... | |
| Den auktoriserade Bmw verkstaden var novation Uppsala | |
|
Ok, har iofs känslan av att många tycker att de är bra. Så det är väl fortsatt positivt!? En icke auktoriserad måste ju vara betydligt billigare (20%?) om det skall kännas värt att byta? Utan att veta upplevs det som att många tycker att Bilia är betydligt dyrare och krångligare. Jag personligen tycker att Mechanum i Göteborg är väldigt tillmötegående och att de upplevs som prisvärda jämfört med övriga..... |
|
|
:) @Henke77 så är det, när jag servade min E70 skulle Borgs bil i Vällingby ha 2400kr/h medan Blombergs (Bilia) låg på 1600kr/h. Bara det att Borgs bil tog extra för att det var en X5a mot för en 3 serie gjorde mig magsjuk. De tappade en kund för alltid. |
|
| Varför ens lämna en bil som man funderar på att skrota på en sådan service, är det inte bara ett oljebyte och en massa kontroller? | |
|
Var nog lite ironi över TS inlägga angående skrotning :-) Klart dom allra flesta väljer att ha en stämpel i boken ifrån Bmw i stället för tex nu mekonomen om de inte skiljer något i pris. Sen kan ju även andra saker spela in i sitt val som tex hur snabbt man kan få en tid, lånebil etc.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.