AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.355

Vad har folk för batterier i sina 635CSi?

Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Jag har en bil som tjuvar lite här och var...
Eftersom jag är dålig på att koppla på CTEK:en efter att ha varit ute och kört så verkar jag nu ha dödat mitt batteri helt.

Inte mycket att säga om det efter hur jag misshandlat det, men tråkigt ändå...

Så - Vad har ni andra för batterier i era bilar?
Gjorde en sökning i den gulsvarta firmans webbutik och fick då fram ett Bosch-batteri på 77Ah/8xxA som skulle passa.
Sagt och gjort, sextonhundra något bytte ägare och jag var nöjd och glad tills dess att jag skulle stoppa det på plats.
Alldeles för stort...
Misstänker att detta kanske kan vara ett batteri för de modeller (M) som har det i skuffen? Och att det i så fall inte blivit hundra rätt i registret över vilka som passar vad.

Tidigare så satt det ett Tudor med 62Ah/540A i bilen, och eftersom detta funkat bra så blev det ett nytt Bosch med samma specar.
Det grämer mig ändå lite att det har så mycket sämre lagringskapacitet/startström än det första jag köpte.
Om vi nu bortser från att det batteri jag haft faktiskt fungerat i de tre år jag haft bilen... Är batteriet tillräckligt för bilen?

Snillen. Spekulera! ;)
zcooter
Förut hade jag ett Banker batteri, det tyckte jag var bra.
Så länge du inte fixar tjuv läckaget så spelar det ingen roll vilket batteri du sätter i
Mitt tips är att lägga krut på felsökning, det blir billigast i längden
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Så klart...
Ska ta tag i detta under kommande dagar. Var ändå intresserad i vad folk hade för specar på sina.

När allting är helt "släckt" så drar bilen en viloström på ca 0.09A.
Vilket är lite högt, men inte riktigt så högt som jag kanske trott. Låter man den stå en vecka utan underhållsladdning så är batteri tomt.
da
271
daniel-635
120d M-Sport -10
528i Shadowline -86
635CSi Bi-Turbo

R1100S -01
Jag har visserligen batteriet monterat bak, men tror att måtten passar även fram? 278x175x175 74Ah

Global Batteri köpt på Swedol ca. 1400:-

På en standard 635a behövs inte speciell märkvärdigt batteri.
Du kommer klara dig fint med ett på 62Ah

Min tjuvade totalt 315mA ett tag, vilket är katastrof.

Värsta boven (156mA) var ett relä till Innerbelysningen, som på något sätt "hängde sig"
Utan att belysningen lös.

Har ett svagt minne av att det satt vid kopplingspedalen, och att problemet var att det kommit ner vatten via kablaget till reläet, och att det var kraftigt oxiderat inuti.

0,09A eller 90mA laddar ur ett 62Ah batteri till ca. hälften på två veckor.
Vilket ledigt fortfarande räcker till att starta bilen.

/ Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.