AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.743

Värde på tidiga 6serien

m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Som rubriken lyder, hur är prisbilden på 6serien från 76-82 modellen som baserades på e12, inte hittat någon i fungerande skick på blocket på hela våren/sommaren kollar man mobile känns den väldigt hög, så finns det någon med kunskap/ idéer kring det hela?
Mr
69
Mr moberg
635csi -88
Hej. här är en 80a för 47.500.

Länk
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Den har jag missat, klantigt. Men jämför man mot mobile är den väldigt mycket billigare
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
16600 mil sedan 1980. Det blir 664 mil per år i snitt. Verkar det rimligt? I varje fall borde ägren förbereda sig på en trovärdig motivering.

Och varför säljer man en obesiktigad bil? Det måste väl vara en stor nackdel för säljaren? Dels får ju en potentiell köpare anta att det är inte helt billiga reparationer i antågande och dessutom kan köparen inte köra bilen hem.

Den här ( Länk ) för 35.000 kr borde väl i så fall vara intressantare tycker jag (förstås). Dock plockas annonsen bort om några få dagar och sedan är den inte till salu längre!
Ägaren (jag) har kört den 16000 mil sedan 1985 och mätaren står på 27600.

Per L
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Det kan säkert vara rimligt med tanke på att många kan vart stillastående och genomgått renovering tex. Att en bil är obesiktad är väll alltid en nackdel men många som köper bil från 70 talet är nog berömda på att ägandet inte är felfritt, din ser jättefin ut tycker jag men förstå inte vitsen med att sälja något som man bestämt tänker plocka bort och inte sälja sedan.
Tycker personligen det är En av BMW:s snyggaste modeller, men verkar oerhört svårsålda
Mr
69
Mr moberg
635csi -88
den bilen jag köpte så hade killen fått 2a på oljeläckage på motorn. körde den till en lada å lät den stå och mogna i 8 år innan jag köpte den. då hade den gått 5 mil på 8 år och jag har bes den 2 år nu utan anmärkning på bes. å då har jag inte gjort nånting med bromsarna. helt otroligt att dom inte kärvar eller nått. men det är väl att den aldrig blivit kör i salt. Men mycket annat va ju mindre bra. typ ärg på allt i tändnings väg.
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Är allergisk mot annonser där säljaren heter samma som bilens märke:) Men det är en annan diskution, verkar dock inte som någon har en Bra teori om värdet på dessa bilar
Miltal runt 15-20' på en så gammal konstruktion som gamla 6-serien tycker jag är rimliga. Många kunde ju vara mer eller mindre bortrostade inom 7-8 år, o då är det lätt hänt att bilen bli ståendes länge....Sen kan man använda bilen sparsamt oxå, kan ta mig själv som exempel, min ena M vilken jag ägt i 12 år har gått ganska exakt 2000 mil under dessa år, dvs typ 200 mil årligen, även det rätt "suspekt" väl?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
m-b

Det finns flera förklaringar till att jag drar tillbaks annonsen på min bil snart. Tre av dem är:
- jag har ägt bilen i 30 år och känner inget direkt tvång att sälja den
- jag håller på att renovera en VOLVO P1800 vilket tar stor plats och tar mycket tid. Sedan står en Porsche 356 i tur att renoveras. Så tiden och utrymmena hemma är en bristvara nu. E24an behöver därför så snart som möjligt ställas in för "vinterförvaring" på annan plats (eller säljas)
- hittills har jag inte hittat någon potentiell köpare som uppskattat tillräckligt mycket att den är helt rostfri. För att göra det är det nog nödvändigt att man själv har "rotat i gamla bilar" och upptäckt att det alltid är mycket värre med rosten än det ser ut och att det kostar mycket tid och pengar att fixa rostskador. Jag vet inte vad man skall tycka om tex ett bud på 7500 kr för bilen. Även (mycket) högre bud har jag i och för sig också fått. Men inget bud som jag känner att jag kan acceptera. Jag kan vänta på "rätt köpare". Eller behålla bilen i 30 år till.

Man kan väl sammanfatt det som frugan sade när vi var ute på en sväng med den idag "Varför skall vi egentligen sälja den här bilen?"

Per L
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
E24:an är alldeles för billig idag jämfört med renoveringskostnaden. M635csi börjar stiga i pris men även dom alldeles för billiga i förhållande till hur många som finns kvar.2013 fanns drygt 300st M635csi kvar i Tyskland, i Sverige finns drygt 60.

Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.