AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.634

Billackerare i Uppsala sökes

Hej,

Jag undrar om någon vet en bra billackerare i Uppsala? Jag skulle behöva lacka om huven, sidokjolar samt ev. mer på tjejens Suzuki Swift samt ev några delar på min E39.

Hör gärna av er med tips om ni vet någon firma eller duktig privatperson som utför lackjobb :)
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Jag är också intresserade av en bra lackerare i Uppsala.
Ingen som har något tips?
Uppsala Lackcenter gör ju försäkringsjobben till BMW. Jag lackade lite på vår Golf där i våras.

/Anders
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
När jag hade en skada på min motorhuv (repad) och bilen var nästan ny lämnades den in till Wennmans som skickade bilen till denna firma.. Jag bad om att få syna bilen när den var klar och att de inte skulle parkera den ute för det var vinter och när de ringde sent en fredag em var det ganska mörkt..naturligtvis var bilen parkerad ute och det var snö på den dvs omöjligt att kolla, skitig av damm inuti och stank av lösningsmedel..åkte till en kompis som hade recondfirma och kollade..hela bilen var täckt av färgdamm, som sandpapper..
Fick tag i killen som lackat då han råkade vara på Wennmans då jag kom dit och visade den för honom o frågade vad de gjort (naturligtvis hade de inte maskat hela bilen) Döm om min förvåning då killen förnekade att de gjort ngt fel..jag höll på att gå i taket..killen stod på sig tills jag hotade med att åka o prata med Novation...han vände direkt..de skulle naturligtvis fixa det...han föreslog att de skulle Tinnertvätta bilen..Hallå, seriöst?? Jag vägrade, han fick inte röra bilen mer, löste sig med att jag fick den fixad hos recondfirma. Jag var förbi deras lackverkstad för jag skulle ha ngt papper och såg då att bilarna stod huller om buller och inga som skulle lackas var helt maskade endast runt själva lackstället. Håll er därifrån!! Mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Förvisso i Sthlm men väl värt omvägen m h t resultat och vettiga priser.

Diamantcarwash.com

Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
018 - 46 22 22, Aros billack. Gör massa försäkringsjobben åt tex MB mfl.
Ligger på vägen ut mot Sala.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Tack för tipsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.