AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.794

e91 aux problem samt innerbelysning

ou
24
outlaw80
330d touring 2009
Hej allihopa har en 330d 2009 e91 med två bekymmer !
Nr 1 aux funkar ej , kommer upp i displayen men kommer inget ljud samt så går det inte att höja volymen utan står konstant på min där !? .

Shopping luckan ur funktion , väntar ny knapp samt lås där ! men inner belysningen i bagagerummet lyser konstant kan det ha med låset i shoppingluckan , lyser även när både knapp och lås är urkopplade ? Alla tips är välkomna !
ou
24
outlaw80
330d touring 2009
Bakrute torkaren funkar om man matar den med diagnosinstrument ! Aux går ej att ändra volymen i idriven ! Samt varnar den för luckan bak är öppen vilket säkert hör ihop med innerbelysningen lyser konstant i bagageutrymmet !
ou
24
outlaw80
330d touring 2009
Shopping luckan funkar fortfarande inte ny knapp samt lås ! Är det någon som har koll på hur spänningen ska gå samt vilka färger ! Va förbi bmw och lyckade öppna med diagnosinstrument ,så det borde ju inte vara kabelbrott mellan luckan och kaross eller lurar man sig där ! Varanar även för öppen lucka i ki instrument !
Nogon som har bra tips ?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
När jag hade problem på min e39 kunde jag öppna shoppingluckan med diagnosverktyg tots kabelbrott till knappen. Detta är helt logiskt då det som händer när du trycker på knappen är att man säger till bilen att skicka en signal till låset i själva "stora" luckan att klicka upp. Denna signal går att trigga med dator. Jag tycker det låter på din beskrivning som någon form av kabelbrott. Mycket vanligt på e39 touring och även e61 att kablar går av i gångjärnen till luckorna. Trodde dock inte att det var problem med detta på e91.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

ou
24
outlaw80
330d touring 2009
Ingen som haft samma problem med aux ! Dvs volymen i idriven går ej att justera och står konstant på 0 ?
ou
24
outlaw80
330d touring 2009
Problemet var en låskista i stora lucka , microbrytaren ville inte vara med längre ! Så nu återstår bara ett problem med fryst volym kontroll i idriven som ständigt står på noll i volym skalan ! ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.