|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett litet problem med min nyinförskaffade 325 från -92. Den drar konstant åt höger. Ibland när man t.ex. gjort en högersväng så släpper det och bilen går rakt. Därefter så kan plötsligt dra höger med ett kraftigt ryck så bilden vinglar till och man får igen parera genom att styra åt vänster kvickt. Vi gjorde en ny hjulinställning då hjulen stod så här \\ // framifrån sett. Jag undrar vad detta kan bero på? Kan det vara styrled, bussningar, spindelled, servopump? Hur utesluter man det andra? Har också ett knackande ljud från höger bak när jag svänger vänster. Tack på förhand | |
|
Kolla alla bussningar i både bak- och framvagn! Något knas i bussningar/leder bak, kan man ju misstänka då du har ett missljud bak vid sväng och att bilen plötsligt kan växla från att gå rakt och dra åt höger. Generellt sitter väldigt mycket av bilens stabilitet i bakvagnen - blir det glapp där blir bilen oftast nervös och/eller drar åt endera hållet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@Johan B Tack för svar. Skall göra detta. Glömde skriva att tidigare ägare (2 mån sen) sade att han hade bytt bussningar bak. Men kan fortfarande vara något med lederna. |
|
|
Frågan är ju iofs vilka bussningar han bytte...det finns rätt många i bakvagnen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Visade sig att det var drivaxlarna och hjullagrena bak han hade bytt. Så då är det förmodligen bussnignarna som bör ses över? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.