AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.641

e31 innertak hur blev det?

hur vanligt är det här med att innertyget i taket släpper o hänger ner o hur gjorde du, blev det bra hur länge höll det osv? e mest nyfiken jag e nästan färdig med mitt jag passade på o lägga konstskinn blev snyggt som attan dehär ;)
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Vet inte hur vanligt men fick en förklaring varför mitt tak släppte o började hänga i bakkant.
Min bil är importerad från Spanien och man kan se att utsidan uppe på är lite"solbränd" (Sterling silver).Kombinationen spansk sommarvärme och svalare nätter under flera år skapar en del kondens vilket gör att limmet tappar i vidhäftning.
Hur gjorde du?Plockade du ut rubbet o jobbade utanför bilen?
Fick ett tips att det var enklast att sitta i baksätet med innertaket på plats och jobba sig bakåt.Hade du spraylim?
Skulle vara inspirerande och se lite bilder på ditt resultat då jag har denna operation framför mig.
Mvh Dic
där ser man, mitt var likadant!
kan säga att ska du lägga nytt innertak hela vägen kan du glömma o sitta i bilen :P det är helt omöjligt. du får även räkna med att lägga några timmar på förarbete - det gamla limmet måste väck helt innan du kan lägga på det nya. spraylim ja flera burkar!
här är en bild från igår då jag var mitt uppe i det, sedan dess har jag fått limma om o krångla en del för o få ett bättre resultat. kan säga att det är ett helvete att arbeta med mitt material så att rekommendera är väl att du väljer något enklare tyg så du slipper lägga 2 dagar på ett tråkigt innertak! men vill man så ska man! :)
Länk
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Anade att baksätes teorin skulle falla.
Bra bild ,tycker det ser jätte bra ut.är väl bara att bita i ordentligt och greppa tjuren vid hornen.
Har du någon rekommendation av spray lim?Vill helst behålla originaltyget.

Mvh Dic
ska du bara limma lite grann kan det gå med baksätesteorin. är det mycket blir det nog svårt.
biltema har som funkar annars är nog det bästa typ Länk
finns säker massor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.