|
|
|
|---|---|
| Intressant idé. Kommer det fungera i praktiken? | |
| Länk | |
| Låter som ytterligare en helt ointressant sajt som försöker erbjuda exakt samma sak som redan finns på marknaden. | |
| Det är väl ungefär så som Blocket fungerar idag? :-) | |
| Alexander K, hur menar du att "exakt samma sak redan finns på marknaden"? | |
|
Blocket har väl inte denna funktion? Här kan man förmedla, sälja eller få pris på inbyte från handlarna. Undrar också vad Alexander menar med att det redan finns. |
|
|
Vad skulle skillnaden vara mot att lämna bilen till Kvd förutom att privatpersoner inte får bjuda = sannolikt sämre betalt? ------- //Lövet |
|
| Andreas, så är det ju. Men på KVD måste du lämna ifrån dig bilen under en period. Det slipper du ju här. | |
| Jag brukar nästan alltid bli kontaktade av bilhandlare när jag sålt bilar på Blocket som kan ge affär direkt. Men det är sällan dessa bud är särskilt attraktiva. | |
|
Ok, så ägaren ska själv beskriva skicket på sin bil? I så fall är det ju bara att lägga ner. Hur ärliga tror ni de beskrivningarna blir... ------- //Lövet |
|
| Företaget/tjänsten är helt ny som jag förstår. Tiden får utvisa om det funkar. | |
|
Om det ska gå till på det viset dröjer det nog inte länge. ------- //Lövet |
|
|
Senaste veckorna har man inte kunnat gå in på Facebook utan att företaget "Vi köper din bil" trycker upp sina annonser i ansiktet på en, någon som känner till deras verksamhet? Länk |
|
|
I princip samma affärsmodell men som jag förstås ska bilen kollas upp av fackman i alla fall. Nystartat i Sverige men etablerat utomlands redan så de har nog större muskler. Det är vikoperdinbil.se som köper bilen, sedan förmedlas den vidare av www.auto1.com. ------- //Lövet |
|
| qsacage: Vad jag menar med att det redan finns? Tja, jag menar helt enkelt "att det redan finns på marknaden". :) Eftersom jag skrev så så menar jag så. | |
| Tack, AlexanderK. :) Vad jag menade var via vilka site:er finns denna funktionalitet (förmedla eller få pris på inbyte från handlarna)? Detta finns inte på blocket så vad menar du att det "finns"? Vilka sidor då? | |
| Förmedlingssiter finns det väl ett par, typ Netbil, Garantibil och eventuellt några till. Vad jag vet jobbar dessa inte med direkta bud från handlare, men jag misstänker att dessa bud ligger 20-25% under marknadsvärde så frågan är hur mycket det är värt? | |
|
På KVD är sannolikt mer än 50% av buden från bilhandlare. Det märker om man är lite aktiv där. Det finns ett stort antal handlare som i princip lever på att snygga till KVD bilar och sälja vidare. Mellinger Bil är en av de större. ------- //Lövet |
|
|
Ja, och Mårtenssons Bil har väl länge varit en av de handlare som dammsugit KVD. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.