|
|
|
|---|---|
|
Om man tex bläddrar med BC-knappen så att medelförbrukning visas på färddatorn, om man då vill nollställa den så ska man väl hålla in BC-knappen en liten stund, om jag gör det så står det PROG i displayen. Är det något annat förfarande på de e39or som har 16:9 navigationen för att nolla medelvärdena? | |
| Markera och tryck på värdet med navin och så tror jag det står recalculate | |
|
Okej men ska det inte gå att nolla ett värde i färddatorn utan att gå in en en meny på navigationsskärmen? Jag hade ju velat byta ut hela nav/radiodelen och det låter ju konstigt om man ska förlora möjligheten att nolla ett värde i färddatorn då. På mina 5 tidigare e39 utan navigation då höll man bara in knappen när man nollade värdet. |
|
| Ja, nu har du inga knappar att göra det med förutom i navmenyerna. Inte mycket att göra åt. | |
|
När man håller in knappen och PROG visas så kan du välja vilken information som visas i vilken ordning genom att välja t ex klocka, snitthastighet, förbrukning etc i den ordning du vill ha dem. Avsluta med ett tryck på knappen. Du kan alltså inte nolla någonting med B/C-knappen på blinkersspaken. ___ Min bil: Länk |
|
| Tackar för infon men trist och dåligt att man inte har kvar den funktionen från den enklare färddatorn utan navigation. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.