AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.691

Nollning av värden i färddator e39 med 16:9 Nav

Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Om man tex bläddrar med BC-knappen så att medelförbrukning visas på färddatorn, om man då vill nollställa den så ska man väl hålla in BC-knappen en liten stund, om jag gör det så står det PROG i displayen.
Är det något annat förfarande på de e39or som har 16:9 navigationen för att nolla medelvärdena?

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Markera och tryck på värdet med navin och så tror jag det står recalculate
Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Okej men ska det inte gå att nolla ett värde i färddatorn utan att gå in en en meny på navigationsskärmen?
Jag hade ju velat byta ut hela nav/radiodelen och det låter ju konstigt om man ska förlora möjligheten att nolla ett värde i färddatorn då.
På mina 5 tidigare e39 utan navigation då höll man bara in knappen när man nollade värdet.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ja, nu har du inga knappar att göra det med förutom i navmenyerna. Inte mycket att göra åt.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
När man håller in knappen och PROG visas så kan du välja vilken information som visas i vilken ordning genom att välja t ex klocka, snitthastighet, förbrukning etc i den ordning du vill ha dem. Avsluta med ett tryck på knappen. Du kan alltså inte nolla någonting med B/C-knappen på blinkersspaken.

___

Min bil: Länk
Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Tackar för infon men trist och dåligt att man inte har kvar den funktionen från den enklare färddatorn utan navigation.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.