AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.601

BMW 320i e46 01 HJÄLP MED DIFF.

wy
122
wylex1337
540 97
523 98
Hej! tänkte fråga vad jag ska göra för att få båda däcken att spinna? är väldigt okunnig inom motorn, därför frågar jag här! Har som sagt en bmw 320i 01 e46 och jag vill att båda däcken ska spinna. Om jag till exempel ska sladda så hänger inte bilen med utan ena däcket bara slirar sönder men får ej någon sladd. har Anti sladd i bilen om det hjälper något i att hjälpa mig.

Finns det något sätt att få båda att spinna eller är det svetsdiff som gäller?
Ni
965
Nip
320i-04
Denna tråden kanske hjälper till lite:
Länk

Det finns ett läge för DSC vid snabb tryck och ett där du håller in mer än 2.5s.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det blir så med öppen diff (som alla bilar har, utom vissa sportbilar t.ex. BMW M).
Du måste kasta till bilen med ratten samtidigt som du gasar/sparkar koppling. Då släpper båda hjul men det kan snabbt bli ganska brett när man gör så, så det gäller att vara med.
wy
122
wylex1337
540 97
523 98
Tack så hjärtligt för svaren! Lyckas stänga av antisladd, håller in en stund.
Men om jag klickar snabbt på knappen händer det inget. Inga lampor lysor iallafall!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Att köpa en eftermarknadsdiffbroms kommer kosta mer än vad bilen totalt är värd och att svetsa diffen är ju att totalt förstöra köregenskaperna. Då har du ju inte längre än diff...

Lev med att ett hjul spinner och öva på din teknik när du ska sladda. En 320i är ju inte mycket att ha för att sladda på torr asfalt med ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.