|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt min första BMW och det blev en BMW 116D från 2010. Jag är jättenöjd och känns jättekul! I bilen är det dock några märken som retar mig lite. I de invändiga dörrhandtagen finns det en grå list (finns också liknande vid handskfacket). Det känns som att de lätt repas och blir då svarta märken och det har hänt med dörrhandtaget bak. Det känns som att de går att ta bort och förhoppningsvis byta. Är det så och finns de i så fall att köpa billiga någonstans? Vidare kan jag passa på att fråga om stereon. Den låter juninget vidare, men är det hela stereon eller bara högtalarna som skiljer till BMWs bättre stereo-paket? Går det i så fall lätt att uppgradera? | |
|
Det där med listerna är nog inte särskilt svårt att byta. Du vet (eller så kanske du inte vet det eftersom du säger dig vara ny inom BMW) att alla invändiga delar sitter med monteringsclips som nyper fast dem i t.ex. dörren. Kolla på bildelsbasen.se eller på tyska ebay. Om du inte kan tyska får du lära dig. Angående det där med att slänga ut pengar på montera stereo så borde du ha växt ifrån sådant vid 39 års ålder, och i stället köpt en mer välutrustad/dyrare bil från början. :) Skämt åsido! :) Det skiljer på både huvudenheten och högtalare. Det bästa paketen har Harman Kardon men jag vet inte så mycket mer än så, eller om det ens går att byta mellan olika från original. Det är liksom inte som det var förr med bilstereo när du och jag var unga och alla hade samma format och storleken var standard. |
|
|
Tack för svaret och tipsen! :-) Jag hittade ett set lister på tyska ebay, men ser mig nog om på bildelsbasen för att få en list och kanske ner priset lite. Setet kostade väl en tusing för fyra dörrar, instumentbrädan och var det nog var. Inte så dyrt egentligen, men mina andra är fina. Synd med stereon. Jag tänkte nog om man enkelt kunde uppgradera men ändå ha original och vill inte mecka för mycket. Fast å andra sidan kanske man kan byta högtalare i varje fall och hoppas på ett litet lyft ändå. |
|
|
Tack för svaret och tipsen! :-) Jag hittade ett set lister på tyska ebay, men ser mig nog om på bildelsbasen för att få en list och kanske ner priset lite. Setet kostade väl en tusing för fyra dörrar, instumentbrädan och var det nog var. Inte så dyrt egentligen, men mina andra är fina. Synd med stereon. Jag tänkte nog om man enkelt kunde uppgradera men ändå ha original och vill inte mecka för mycket. Fast å andra sidan kanske man kan byta högtalare i varje fall och hoppas på ett litet lyft ändå. |
|
|
Gå till en bilradio expert, du måste först o främst byta slutsteg kostar en slant men bättre ljud får du garanterat. |
|
|
Sätt i BMWs original ljud uppgradering. Lätt att montera och blir riktigt bra ljud. Väl så bra som hifi. Finns billigast att köpa på salesafter. Eu där finns även andra lister + mycket annat. Allt BMW original. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.