|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har fått problem senaste dagarna med att motorn dör under färd. Men startar direkt av farten igen så att säga. Den svajar även lite på tomgång och en aning ryckig gång under acceleration. Den har gått 26000 mil och jag tror att bensinpumpen aldrig är bytt. Har ni någon teori om vad det kan vara? mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bensinpumpen skulle jag nog byta i första hand om det inte finns några felkoder som tyder på nått annat. Pumpen brukar inte hålla så mycket längre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ok. Har varit inne på det. Har t o m en ny ligger i skuffen sedan ett par år. Man vill ju inte bli stående :-) | |
| Inga felkoder.. | |
Transocean |
Länk Har du liknande symptom? Juha |
|
Om pumpen aldrig är bytt är det väl smart att byta även om det skulle vara något annat fel just nu. Men när du ändå håller på så kolla kablarna från pumpen där de går in i kontakten på nivågivaren, de går ofta av inuti krympslangen (se bild: Länk ). Rucka och känn så de sitter styvt fast. ___ Min bil: Länk |
|
| Bilen gick bara sämre o sämre och till slut gick den bara på höga varv och tvärtom ändå hela tiden. Den bara slår av liksom. Spottar o fräser lite och det kommer svartrök. Bytte bensinpumpen på chans men det hjälpte ej. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu... Vad är nästa steg? | |
| Tvärtom=tvärdog | |
| Transocean: Nej inga sådana symptom förutom att den svajjade lite i tomgången. Men i ett senare skede var det det minsta problemet... | |
|
Tjena Har du kollat lmm? |
|
|
Bättre begagnad lmm är beställd, Är det en trolig orsak? |
|
|
kan vara. på min 850 som iofs har 2 st lmm så var den ena paj och då svajade bilen och gick ojämnt och betedde sig ungefär som du beskriver. På min 540 automat så gick bilen ojämnt och var orkeslös när lmm var paj. Det var en 11 år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg symptomen. Men en felkodsläsare ser väl detta? |
|
| Kam/vevaxel givare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.