|
|
|
|---|---|
|
Hej ,har bytt vattenpump ,termostat ,remmar + lite annat på min 525 -03 ,försökte hitta nånstans att beställa enbart löphjulet till den mekaniska spännaren vid generatorn men lyckades bara få tag på spännare + löphjul = dyrt, läste lite på nätet och fann att man bara kan få tag på hela klumpen med spännare och hjul. Men den som söker han letar! lyckades hitta ett löphjul med samma mått och lager som orginal så jag inhandlade helt enkelt ett sådant och testade skruva dit det och än så länge fungerar det kanonbra, hjulet är av märket Gates så det hyser god kvalié om det, så vill man spara lite pengar och endast byta löphjulet istället för hela kittet så rekomenderar jag detta. se bara till att spara specialbulten från orginalhjulet! någon plastskyddskåpa följer dock inte med, och den från orginalhjulet går inte få på så den får man helt enkelt vara utan, men lagret är ju tätat så det ska inte vara något bekymmer. Här är bild och art nr, torde gå att beställa på alla välsorterade reservdelsbutiker. OBS, nu lyckades jag inte ladda upp nån bild, fungerar inte som på andra forum detta? lite hjälp med det tack. Mvh | |
|
Hej, Angående bilder etc, måste du ladda upp dem på någon annan sajt - det finns massor, forumbilder.se, t ex - och sedan länka här till dem. Har tidigare själv köpt på ebay.de , men ser fram emot din länk! :) /Lennart |
|
|
Tack då testar vi :) Länk Artikelnummer är alltså T38018 ,löphjulet verkar sitta i diverse Amerikanska bilar tex Dodge, Jeep, Chrysler utrustad med 5.7 eller 6.1 L V8. Och den ser inte ut som på bilden på kartongen, ser precis likadan ut som orginal fast utan plastkåpan! (Googla T38018 så finns bilder) Hoppas detta hjälper någon! Mvh |
|
|
Tack för det. Skall testa nästa gång, fast då helst via nätet. I svensk butik blir det ändå onödigt dyrt, antar jag. Det säljs många typer av dessa spännrullar på Ebay.de, men ibland verkar kvaliteten tveksam, så det kan ju vara bra att kunna leta efter rullar från en tillverkare med renommé. En snabb sökning gav dessa svar på ebay.de. Priserna är kanske OK, men frakten suger.... Som vanligt får man försöka späda ut den på flera artiklar. Länk /Lennart |
|
|
Bra tips, det lägger vi i "lådan"! Här finns rullen för en hundring: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Du ser man hittar om man söker fast jag köpte på mister auto hela spännaren för 390 kr tycker det inte är dyrt, men kanske onödigt bra att veta fast jag behöver nog inte byta något mer byter nog bort oljekokaren. Tycker annars denna modell har billiga delar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.