|
|
|
|---|---|
| Jag köpte en mobilladdare på mediamarkt av märket SBS och allt fungerade bra tills nu. Det är så att när den är inkopplad i mobilen så störs radion av den. Det är laddaren det är fel på väl? GPS och annat skapar inga problem. Den är inte ens två månader gammal så jag tänkte att jag kan gå tillbaka med den. Men ska jag begära pengar? De lär ju vilja bara byta ut den mot en likadan och det kanske räcker eftersom även denna fungerade bra i början? | |
|
Det kan ju vara själva 12 V uttaget som stör. Är det modellen med två USB portar? Om du har fler ciguttag i bilen testa även där, eller låna testa med en annan laddare (12V-5V adapter). Kolla även med en annan kabel, de skadas ganska lätt. BMW säljer adapters som förhoppningsvis är utprovade/OK. |
|
| Jag testade i det andra uttaget och det var störningar där också. Jag har ingen USB-port. Alltså grejen är den att jag köpte laddaren i slutet av juni och har knappt använt den under semestern. Men jag var på Mediamarkt idag och fick en annan laddare. Samma modell som den andra och den störde också bilen. Så det måste vara bilen det är fel på, men inget annat stör ju radion. Men jag får helt enkelt lyssna via AUX eller CD-skiva när mobilen laddar. | |
|
Gå tillbaka och be att få lämna tillbaka den då den inte uppfyller EUs EMC-direltiv 2004/108/EC och därför inte får säljas inom EU "men om ni har några butiker utanför EU kan ni ju försöka sälja dom där så slipper ni kasta alla". Sen kan du aldrig handla mer i den affären. ;) |
|
| Men det är ju SBS, typ det ledande märket för Apple produkter som inte är original? Du tror inte bilen kan vara problemet? Haha ska jag skriva ut direktivet och ge det menar du? ;). | |
|
Klart det kan vara ngt med bilen, men har du bra mottagning med radion annars? Jag har haft störningar med Kinaladdare från ebay för 10kr. Problemet är ju att "märkesladdare" ofta är billiga Kinaladdare i fin förpackning. ibland köper jag 3 och slänger 2 så har jag en som inte stör. ;) En korrekt designad laddare med riktig controller stör ej radion och levererar ström av bra kvalitet till telefonen samt blir inte så varm (eftersom den är effektivare på att omvandla spänningen). Originalladdare (äkta sådana, inte "genuine" kopia på evay) verkar sällan ge några problem är min erfarenhet. SBS trodde jag stod för SkitBakomSpakarna men såg att SBS Mobile är ett företag. ;) |
|
|
Ja, men det har jag. Är inte alla laddare Kinaladdare? Eller ev. Taiwanladdare ;). Den här blir faktiskt inte varm alls vilket förvånade mig. Men jag ska testa laddaren i någon annans bil. Då får jag mitt svar direkt. Om mobilen hade bättre batteritid hade jag sluppit allt detta ;). |
|
| Jo, men det tillverkas mycket bra i Kina också. | |
|
Har liksom Marin849 handlat laddaqre på ebay utan problem. Den jag köpte för 2$ kom i HTC förpackning med HTC logga på framsidan som lyser.. Det viktiga är att man inte tar en laddare på bara 500mA utan på 1000mA, annars kan det hända att laddaren inte håller jämt med telefonen när man kör gps+data+app. Har hänt med billiga laddare jag haft innan att mobilen måste vara fulladdad om man skall köra ex. WAZE samtidigt som man skall ladda upp telefonen. Telefonen tappar istället batteri vääääldigt långsamt. //Anders |
|
|
Sant, 2A laddare bör det vara om telefonen är någorlunda ny. Många problem med att telefonen inte laddar tillräckligt fort beror också på att man har en laddkabel med för tunna kablar! Kollar man ebay t.ex. finns "high current" USB-kablar med 18AWG för plus och minus. |
|
|
Har också råkat ut för detta, köpte en eBay värsting med 4 usb uttag på totalt 6A. Ger så klart inte angiven ström och stör ut radion rejält Men min original Nokia 2x1A fungerar klockrent! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.