|
|
|
|---|---|
|
Nu finns det BSR chippning till F modellerna :-) Länk | |
| Yes! Jag har bokat tid för min 535D.. ;) | |
|
Vars ska du göra det ? Läste att det bara var möjligt att göra det i växjö. |
|
|
Yes det stämmer, än så länge görs det bara i Växjö. Troligtvis kommer en PPS-enhet tillkomma efterhand också, vilket jag ser som en fördel om man av någon anledning vill ta bort det, eller skriva tillbaka själv efter en uppdatering av bilen vid en service. Jag chattade länge med en tekniker igår, plus samtalade i telefon med en annan samt att jag snackat med en kund till dom som har genomfört det på sin bil med samma motor som jag har. Det känns riktigt bra måste jag säga...! |
|
| jag hade BSR på en volvo v50 t5, mycket nöjd med bsr boxen på den! detta kan vara något kanske. fördelar/nackdelar mot BMW original "trim" | |
|
"Ford V50" menar du ;) Box har aldrig vart aktuellt att montera i min bil. Vad som talar emot BMW:s optimering är väl priset. Vad som talar för enligt min mening är vid flippen till nästa ägare, då kan det ev "klinga" lite illa om man säger att man trimmat bilen med annan aktör, mot att säga att BMW har optimerat bilen. Sen brukar BMW och Volvos egna Polestar vara lite snålare med vad man får i prestanda, speciellt med tanke på deras väl tilltagna priser... Själv hade jag inte haft ngt emot att BMW optimerade min motor, men det finns tyvärr inte till 535d.. och min känsla efter har läst mycket, och pratat med en del av de andra aktörerna så låter jag BSR med deras nyutvecklade programvara göra installationen på min bil med förhoppningen att det kommer fungera riktigt bra. |
|
|
Mr silver När ska du göra det? Jag är grymt nyfiken hur den känns. Jag BSR chippade min förra 530Xd och det vart en enorm skillnad. |
|
|
Jag ska dit på Måndag. Citat från min chatt med en som genomfört på optimeringen på sin 535d: "Jag är supernöjd. Den går nått djävulskt och en standard 535d känns rätt klen nu. Den drar 0,65 om man håller ca 100 km/h Inga konstigheter har uppstått så jag kan bara rekommendera det" |
|
|
Fan vad kul synd bara att man har 128 mil enkelväg dit :-( Vet du när Ppc kommer till dom ?Då borde det gå lättare att få lite närmare till någon bsr återförsäljare i norr. |
|
|
Jag vet inte, kan bara citera vad jag själv fick höra; " troligtvis ett halvår upp till ett år" Gällande avståndet....kanske du kan plocka loss, och skicka ner styrenheten..? detta är visst möjligt hos andra aktörer. Kontakta BSR på Måndag och hör efter... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.