|
|
|
|---|---|
|
Går de att få på en 11" bred 19" fälg med et25 bak? | |
| Beror på däckdimension. Testa :) | |
|
Jo de e väl klart men tänkte mest om de gick att montera fälgen utan spacers så man lättare kan räkna ut sedan hur bred spacer man behöver :) |
|
| Jag tror inte du behöver fundera så mycket på spacer bredd precis. Om man utgår från originalmått (eftersom du inte gett oss några mått på vad du har idag) så vill bmw ha 9x18 et24 bak på e39. Det innebär att du kommer bredda 24mm utåt och 26 inåt. Jag har ingen e39:a att mäta på men det känns spontant som att det kanske kan gå med ett stretchat däck på. | |
| Inga problem. Länk | |
|
Okej tack va har du för mått på fälgarna fram ?:) |
|
|
Nu har ju bilen i länken ännu hårigare spec på fälgar och Et men den stretchen och cambern hade nog varit problem för dem flesta. När jag menar att det kanske går menar jag bolt on. Ska man börja med luftfjädring, extrem camber, rullade skärmkanter och andra modifieringar så är det klart att det går men är det det du är ute efter Mar854? |
|
|
Jag tänkte jag skulle köra me fitment, så vill lixom ha ut fälgen en bit men tänkte mest bara om nån visste om de gick å få på fälgen bak bult on utan så man enklare kan räkna ut hur bred spacer jag behöver för att få bra fitment. har nämligen inte beställt fälgar än så :) |
|
We 2.005 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Beroende på hur mycket du hade tänkt att sänka bilen så får du nog räkna med att det kommer skrapa i innerskärmarna vid kompression av stötdämparna, fram kommer det säkert skrapa i plåten vid/nära fullt rattutslag. Bilen som det länkats till är väldigt snygg, men går det att svänga? Hur sakta måste man köra i kurvor för att inte göra skärmarna till "baconremsor"? Men kryper man fram går det säkert. |
|
Mät istället från fälkanten och rakt ut till en tänkt linje helt lodrätt från skärmkanten på dina befintliga fälgar. Sen tar du reda på vad du har för Et och bredd på dina fälgar idag. Ex. Har du idag en 8x17 et20 fälg kommer dom nya fälgarna bredda 1,5" utåt alltså 38mm, sen ändrar du Et med -5mm alltså landar du på plus 33mm. Har du då mätt som jag sa innan och fått fram t.ex 15mm kommer fälgkanten hamna 18mm utanför skärmkanten. Sen är det insidan kvar:) Jag har druckit öl så det är inte säkert att matematiken är 100% men principen bör ge dig en hyfsad fingervisning om det kommer passa eller ej. |
|
|
Jag hade 11x19 et 20 bak på min e39 touring. 305/25-19 |
|
|
17 original M-sport fälgar med däck. 7,5x17 ET 41 fram och 8,5x17 ET 50 bak kör jag med nu |
|
|
Är du helt säker på dom Et måtten? Det stämmer inte på nån e39 fälg jag har hittat. Någon annan som kan bekräfta dementera? Om dom stämmer så kommer dom nya fälgarna bredda 63mm utåt och 13mm inåt. |
|
|
Nej, E39 brukar ligga på ET20mm eller i vissa fall ännu lägre! 41 och 51mm är troligen till en E46:a (eller E36) och är INTE korrekt/lämplig eller ens laglig inpressning för E39. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
I fälgen står de bak: 9jx17 eh 2 Fram: 8jx17 eh 2 Antar att de menas med et 20? |
|
|
Nej, det brukar stå IS eller ET och sedan ett mått i mm. T ex. IS20 eller ET20 H2 står för att fälgen har "dubbelhump", vilket anger att fälgen har två "kullar" där däcket skall vila mot fälgen, vissa fälgar har bara "enkelhump". Här är en bild i tråden: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej is 26 hade jag bak och is 20 fram tacksr för hjälpen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.