|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det är dags för service på min 320i -06, som precis tickat över 10,000mil. Besökte RH-bil här i Södertälje för att kika vad som stod på tur, och fick till svar att tändstift, olja+filter samt bakbromsar stod på tur. Säkert något annat oxå som jag glömt. Priset landade på nästan prick 6000:- och där blev jag ärligt lite förvånad. Trodde inte att det skulle kosta riktigt så mycket. Jag behöver även felsöka en vibration som uppstått på sistånde, så det tillkommer. Har hört mycket gott om RH, så jag känner mig trygg med att lämna bilen där. Kundmottagandet vid besöket var mycket gott. Trevliga och hjälpsamma och gav ett riktigt bra intryck. Kan jag hitta samma kompetens i södra sthlm eller Södermanland med omnejd? Har inte möjlighet att kontakta verkstäder för prisuppgifter just nu då det flesta har semesterstängt. Mvh/Christoffer | |
| Ska vi kunna bedöma priset så måste du ju komma ihåg vad som ska göras, annars kan vi ju inte jämföra något. Men om bakbromsar, samt tändstift ska bytas så är det ju inte endast en oljeservice och då blir det ju dyrare. Materialet till bakbromsarna (skivor plus klossar) är nog i storleksordningen 1500-2000kr. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För att vara storstadspris så är det nog inte helt fel prissättning. Oljan+ filter är ju typ 1000 spänn tändstift 200 kr styck bakbromsar som ovan i bästa fall. + arbetskostnad. 12-1500 + moms per timme typ. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.