AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.727

E91, vibrationer i bakvagn?

Re
23
Realtid
320i Touring -06
Hej.
Har plötsligt fått kraftiga vibrationer i min 320i E91 -06.
Börjar ofta vibrera och låter som "helikopter" när man kör motorväg. Alltså i lite högre farter. I stadstrafik har jag inte upplevt något vibrerande.
Hade bilen uppe på lyft idag och kollade lite under bilen. En innerskärm saknade lite skruvar som åtgärdades direkt, men jag märkte att höger bakbroms ligger på lite. Fälgen var varm, samt givetvis skivan och navet. Men att det skulle skapa vibrationer är tveksamt? Skivan har lite spår i sig efter klossarna, men inte direkt anmärkningsvärt djupa. På vänster sida är skivan helt slät dock.
Däcken är nya sedan några månader tillbaka och är perfekt balanserade, och hittar inga som helst skador på dom. Inga vikter ser ut att saknas.
Vibrationerna känns inte alls i ratten, utan endast lite i sätet. Men det hörs tydligt. Precis som ljudet av en helikopter.
Den lokala BMW-verkstaden håller semester, och det gör även dom jag sökt på i omnejd. Så bilen bör kanske stå tills det finns chans att lämna till fackman?
Finns det någon kunnig som har en teori vad det kan vara?
Mvh/Christoffer
Kolla dina bakhjulslager. Hade ett surrande missljud. Försvann när jag bytte lager.
Re
23
Realtid
320i Touring -06
Har bilen inne på verkstad just nu.
Höger bakbroms kärvar, så när man kört några kilometer så är skivan glödgad.
Får förhoppningsvis tillbaka den imorgon. Får återkomma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.