|
|
|
|---|---|
|
Hej! som rubriken lyder så har jag tankarna på att köpa en bmw 330 antingen coupe eller cab. Grejen är att jag har tyvärr bara en parkeringsplats hyrd i ett parkeringshus då jag bor i en storstad, så vinterbil är tyvärr inte ett alternativ. Därför står valet mellan att köra en cab eller coupe året om. Har googlat en del angående köra en cabbe på vintern men verkar som om folk säger att det inte är några problem. De två cabarna jag tittat på har den ena hardtop men inte den andra. Coupen samt ena caben är årsmodell 01 och gått ca 15000 mil medan den andra caben är en 02:a och gått 12000 mil. Coupen ligger på runt 70k medan cabarna ligger på runt 100k. Dels skulle jag gärna höra era åsikter/erfarenheter angående att köra en cab året om samt lite köpråd. Alltså vad man ska titta efter på dessa bilar för att veta att de är i bra skick men även andrahandsvärden osv. | |
|
Rost. Har en rostfri, än så länge, 2001 cab. Grym bil för pengarna. Gillar du bra ljud så leta efter en med Harman Kardon. Min vilar på vintern så kan tyvärr inte svara för det men ht är nog att fördra. Titta inte på någon svagare motor, den är mumma. Mvh Jonas |
|
| okej låter kanon! hur är det med miltalen då? hur långt har din gått Jonas? och ska man dra sig från att köpa en som har upp mot 20 000 mil på nacken eller är det ingen fara på en välvårdad cab? | |
| Min gamla 330i -01 hade gått 23t mil och gick jättefint så milen är nog inge större problem...men som sagt kolla rosten speciellt den "invändiga" dörrar bagagelucka mm. Sen att det sitter den uppgraderade vevhusventilationen (isolerade) hade inte iåförsig inte det på min och hade inge problem men inte helt fel att ha den. Sen satsa på en med m-sport paketet monterat, blir dyr att eftermontera vilket jag fick erfara lite...lycka till med ditt letande | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Min 330 hade gått 22.1 när jag köpte den. Har gått 27.6 nu, fortfarande som en klocka. Jag har bytt vevhusvent och ventilkåpspackning, lite gummin/slangar och stift. Det du ska se upp med är rost. /Anders |
| Okej det låter bra! ska framförallt se upp för rost då. Hur är det med buller i kupen när man kör uppcabbat på motorväg till exempel? Stor skillnad från att sitta in en vanlig sedan? | |
|
Hej! Köp en e46 cab med hardtop och kör året runt! På hardtoppen får du sätta på lasthållare och lasta upp till 75 kg. Perfekt för skidbox. Kolla bara ev rost som nämns ovan! E |
|
| Kolla noga infästningarna till bakvagnsbussningarna (silentblocken). Det är en svag punkt på dessa modeller och det finns trådar på forumet som handlar om detta. Kanske inte gäller modeller efter 02, men är osäker på det. Och i övrigt är det viktigt att lyssna efter klonk och glapp i framvagn och bakvagn. Jag har bytt bärarmsbussningar och krängningshämmarstag fram på min. Snart dags för stötdämparbyte också då ena läcker lite olja. | |
|
Hej. Jag tycker min är hyfsat tyst med taket uppe. Men det händer inte så ofta:-) Med vindskydd (som är väldigt skönt i högre farter) och bra stereo så blir det behagliga motorvägsresor. Jonas |
|
| Synd du bor så långt bort min är ev till salu 03:a msport h top mycket få mil och lite dyrare än de du tittat på men man får bekant vad man betalar för | |
| Okej tack för all den infon! :) ska ha det i åtanke när jag tittar på bilarna. Vad ska du ha för din då Korak? Avståndet är ingen fara, hade kunnat köra land och rike runt för att hitta den perfekta bilen ;) | |
| 2200 mil bilpriset säger 135-145 utan htop så nånstans där | |
| Har kört min cabbe året om och med hardtop på vintern. Inga problem alls och mitt ex har hållit sig tämligen rostfritt i 17 500 mil. Går som en klocka också och helt underbar bil. Förutom det övriga skriver i tråden, tänk på att rutorna är känsliga kan frysa så ta det försiktigt med dem och håll undan isen där rutan går ner i dörren och upptill. | |
| 2200 mil? det låter väldigt lågt för en 03:a :O | |
| Javisst det kanske lägts härinne dessutomen svenskåld så det är bara att tjecka upp :0) | |
|
Hej igen. Glömde att skriva. Min har gått 11700 och den känns nästan som ny motor-och väghållningsmässigt. Bytt länkarm vänster fram och drivremmar som började bli torra. Enligt mekens rekommendation. Köpte en billig aux och ersatte cd-växlaren. Ny färg och läderinsmörjning till slinsätena så det lilla slitna är borta. Ska aldrig sälja min! Dottern får ev ta den om ett par år men vill ha kvar den i familjen. Pröjsade 97000 för tre år sen med 10500 på mätaren. Svensksåld. Blivande klassiker! ? Slå till och njut av den fina hösten som kommer. Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.