|
|
|
|---|---|
| Datorn på min F10 har under ett längre tag angett att bromsbackarna kommer behöva bytas runt 8k mil, dvs ungefär då den fria servicen upphör... hur länge brukar era bromsbackar räcka, och när behöbber ni byta första gången? | |
| Du menar inte bromsbelägg? Isåfall är 8k mil helt normalt. | |
|
Japp - samma här. Ligger också i prognos för byte vid 7-8k för mina. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Bromsbelägg/skivor ingår inte i den fria servicen så dom får man betala för hur som helst när de är dags för byte. | |
|
8000 mil tog de slut, plus skivor fram. Rätt dåligt... |
|
|
Skivorna slits mer tack vare hårdare bromsbelägg med längre livslängd som är standard idag. För 25-30 år sen höll inte bromsbelägg mer än ca 3.000 mil och skivorna höll betydligt längre än vad dom gör nuförtiden. |
|
|
Körde en X5a E70 och åkte på byte av beläggen vid 8000 mil. Snålade och gjorde det på Meca, never more. Gnisslade som f.. efter 350 mil. Men att man åker på skivbyte också, låter dåligt. |
|
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag åkte på att byta skivor på min Z4:a vid 5000 mil, hade dom klarat 8000 mil hade jag varit glad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.