|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mycket möjligt att det kanske skullle bli bättre med wd40 metoden men orkar inte med bilfan längre, har vart i kontakt med en säljare på en bilfirma idag. Och eventuellt blir det köp av en helt ny (ursäkta svordomen:P) Seat ibiza cupra-16. Tyvärr har dom inte bilen tillgänglig förräns i januari, men ska provköra standard bilen och känns den bra blir det en beställning imorgon:D @Storabjörnen Hoppas att du har mer tur än jag, så motorn är okej iallafall. Mvh |
|
|
Jag MÅSTE täcka för grillen på min 318i på vintern. Annars fryser vevhusventilationen med 100% säkerhet. Har hänt åtskilliga gånger trots byte av ventilationen (isolerad variant - original) och termostat. Jag kör mycket 90-väg, och detta verkat vara dödande för denna maskin. Förmodligen får inte motorn jobba så hårt då och luftflödet genom motorutrymmet är stort = det blir aldrig varmt i motorutrymmet. Kör jag med isolerad grill går det dock kanon. Ett enkelt ingrepp som fixar problemet. Jag använder motorrumsisolering som jag har klippt till för att passa bra mot kylaren innanför njurarna. Täcker naturligtvis inte hela kylaren - bara tillräckligt för att hindra fritt luftflödet genom motorutrymmet. Jag gör likadant på min 320i. |
|
|
Så idag gjorde vi bytet. Tog 3.5 timmar men anledningen till de är att min kompis har jobbat som bilmeck och bussmekaniker tidigare. Min vevhusventilation var väldigt täppt av vit gegga. Trångt för oljan att rinna igenom, kändes skönt att byta skiten :-) Jätte meckigt att ta loss insuget. 2 skruvar sitter under bilen. Den ena måste man ligga under bilen och den andra går det att ta från ovansidan, men det är trångt. Återstår att se om bilen kommer dra mindre olja nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.