|
|
|
|---|---|
Svärd |
Jag har upptäckt ett litet problem med min taklucka! Den går inte igen helt när man stänger den! Ska jag förklara?? Alltså den går jättefint tillbaka när jag öppnar den, men när jag ska stänga den så går den fram hela vägen fram, men den går inte upp och stänger sig! Likaså när jag har öppnat den uppåt och ska stänga så stannar den inte vid taket utan fortsätter ner under kanten som när den ska öppna sig bakåt! Ska det vara såhär eller? Eller behöver den smörjas upp någonstans. BMW följer inte utvecklingen, de leder den! |
|
Enligt de kretsscheman som jag har till dessa bilar så skall det finnas givare som känner av att luckan är i rätt läge. Tyvärr så vet jag inte exakt var dessa sitter, men rimligtvis så borde det vara i direkt närhet med luckan. Om en av dessa givare har lossat eller dulikt så torde man få ett liknande fel som du har. Hör av dig om du behöver kretsschemat. Lycka till! |
|
|
Här har du något som kanske kan vara till hjälp?! Länk // CLiFF - Länk Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
Hmmm har exakt samma fel på min 730 men fattade inte så mycket av länken CLIFF //pilotto |
|
Svärd |
Hmm... tack Cliff!! Ska se om jag fattar vad det står!!! BMW följer inte utvecklingen, de leder den! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.