|
|
|
|---|---|
|
Plötsligt vid en inbromsning för en rondell så plingar det till i MID'en och meddelandet "Bremsbeläge" står att läsa. Raskt införskaffas nya belägg för 4 hjul från Mekonomen och dessa monteras. Allt är frid och fröjd utom att meddelandet hänger kvar i displayen. Hur får jag bort det? //Peter | |
| Bytte du sensorerna också? | |
|
Nej, det gjorde jag inte. Borde jag det? //Peter |
|
| ja. Sen återställ innan du börjar köra. | |
| yes, det är den där lilla gröna sladden. Den har ett plasthuvud som slitits ner, så att kontaktytan innanför ligger emot. Därför blir kretsen sluten och det lilla varningsmeddelandet kommer upp. | |
|
Hur då återställ!!? Sker det inte automatisk efter bytet av de nedslitna och kortslutna gamla sensorerna? //Peter |
|
| Slå på nyckeln till tändningsläge men starta inte motorn! Efter ca en minut slocknar varningen. | |
|
Tittade efter i ETM-92 manualen angående sensorerna. De är av sorten 2 kortslutna kontakter som blir ett avbrott när de slipas av av bromsskivan. Jag skulle ha tittat efter tidigare så hade jag insett att jag behöver två nya. Nu vet jag hur jag skall göra, tack så mycket allihop. //Peter |
|
|
Klippte kablarna och tvinnade en kortslutning i väntan på nya sensorer. Felmeddelandena försvann omedelbart av sig själv. Bäst att inte köra ner bromsarna så varningssensorn aktiveras. Skönt med nya bromsar. //Peter |
|
|
Nu har jag bytt till nya sensorer. Lika bra att fråga de som vet. Ska jag stryka på fett på anliggningsytan mot fälgen? Har för mig att det stod så i BMW:s instruktioner någonstans. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.