AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
375

Byta mätartavlor

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jo hej

Det är så att jag blev sugen att klistra dit vita mätartavlor men hur får jag ut mätar huset eller plexiglaset som sitter fast där ? måste jag riva hela instrumentbrädan eller ? nån som har nå tips ?

Länk
Hela brädan sitter med 2 st skruvar upptill. Lossa dessa, drag ut huset en bit, lossa kablarna på baksidan och sedan lyft ut brädan.
För att få loss plexiglaset lossar du på de 8 stjärnskruvarna som håller i detta på baksidan av mätarhuset.
sedan kan man om man vill lossa de 2 st muttrarna som håller i soppa/tempmätarenheten och slakta ner brädan helt... bra att veta om man ska byta SI-batterier.

Apropå batterier så finns det 2 st olika modeller på E28. Jag har litium på min och de sitter ovanför klockan, detta är dock ett utbyteskort som var monterat -99 av förra ägaren.
På de andra hittar du NiCd-batterier som sitter ungefär mitt i instrumentbrädan...men det var ju inte det denna tråd handlade om..

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Yes stämmer utmärkt fick hjälp av Ticco ! men tack ändå !

Länk
du har inte bilderna liggandes på datorn?
jag har inte kvar min scanning av klockan och tänkte låna högskolans färglaser för att piffa till mätarna ytterligare...

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
joda har kvar dom , hmm en reklamkille ville ha 500:- för att skriva ut mätarna och bilderna tyckte inte han var speciellt snygga så jag skulle ta med mig mätarna in , ska fan skriva ut på farsans färglaser iställetborde ju fungera utmärkt

Länk
du har inte lust att maila bilderna till mig?
jan.bjernler@telia.com

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.