|
|
|
|---|---|
|
Jo hej Det är så att jag blev sugen att klistra dit vita mätartavlor men hur får jag ut mätar huset eller plexiglaset som sitter fast där ? måste jag riva hela instrumentbrädan eller ? nån som har nå tips ? ____________________________________________ Länk | |
|
Hela brädan sitter med 2 st skruvar upptill. Lossa dessa, drag ut huset en bit, lossa kablarna på baksidan och sedan lyft ut brädan. För att få loss plexiglaset lossar du på de 8 stjärnskruvarna som håller i detta på baksidan av mätarhuset. sedan kan man om man vill lossa de 2 st muttrarna som håller i soppa/tempmätarenheten och slakta ner brädan helt... bra att veta om man ska byta SI-batterier. Apropå batterier så finns det 2 st olika modeller på E28. Jag har litium på min och de sitter ovanför klockan, detta är dock ett utbyteskort som var monterat -99 av förra ägaren. På de andra hittar du NiCd-batterier som sitter ungefär mitt i instrumentbrädan...men det var ju inte det denna tråd handlade om.. #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Yes stämmer utmärkt fick hjälp av Ticco ! men tack ändå ! ____________________________________________ Länk |
|
|
du har inte bilderna liggandes på datorn? jag har inte kvar min scanning av klockan och tänkte låna högskolans färglaser för att piffa till mätarna ytterligare... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
joda har kvar dom , hmm en reklamkille ville ha 500:- för att skriva ut mätarna och bilderna tyckte inte han var speciellt snygga så jag skulle ta med mig mätarna in , ska fan skriva ut på farsans färglaser iställetborde ju fungera utmärkt ____________________________________________ Länk |
|
|
du har inte lust att maila bilderna till mig? jan.bjernler@telia.com #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.