AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.435

Z3M Roadster - hur frekvent kommer bra objekt ut till försäljning?

sv
18
svartsvart
330i Touring M-sport -20
VW ID.3 -21
Hej!

Har blivit lite sugen på en en Z3M roadster till nästa vår och undrar om någon har en uppfattning hur ofta det kommer ut bra exemplar (originalbilar med inte allt för många mil på mätarn) till försäljning?
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Jag är partisk då jag har en Z3m Roadster. Med det sagt, så håller jag koll på blocket till och från och det kommer inte ut så värst många unika bilar. Kolla annars på Z-gruppen på facebook. Där finns numera väldigt många med dessa bilar (dock ej bara M) och du kan säkert få tag på ngn via rekomendation. Det är nog tryggast. Sommartid ligger det väl 3-4 ok bilar ute..?
zcooter
Gjorde en sökning nyss på www.mobile.de
Fick ca 60 träffar på Z3M. Skicket, ingen aning. Men du söker kanske bara i Sverige, ett tips bara
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det beror väl på vad du menar med "bra exemplar". Menar du exemplar med "2000 mil på mätaren, originalskick utan märken ägd av en 50-årig dam" så lär det nog inte vara så ofta. Min var en sådan faktiskt - dock ej en M.

Om du istället menar "16 000 mil i normalt skick efter ålder och körsträcka som ser ut att ha ärlig mätare och all service dokumenterad" så lär du ha mer att välja på.
Ch
2
Chamulcus
Z3 M Roadster -02, S54!
Tog mig ca 1,5 år för att hitta min pärla. Förmodligen en blandning av tur och envishet. Fann en Z3 M Roadster -02 5800 mil med S54 motor, mek.diffbroms , DSC hos Jarl's i HBG. En fantastisk kul bil, dock få tillverkade (enl Jarl's ca 74st). Det finns fina exemplar där ute om det är det du söker.

Chamulcus: Har du köpt en högerstyrd?? I så fall är det 73st med S54. Om det är Europamodell vänsterstyrd är det 271st (det som gäller i alla vänsterstyrda marknader utanför USA och Kanada) och om den är av Nordamerikamodell så är det 1565st.

Länk

Mvh Stephan
Ch
2
Chamulcus
Z3 M Roadster -02, S54!
Stephan:
Snabbkollade precis lite på länktipset du skrev om, där verkar vara bra med fakta som jag saknar! Min bil är en Europa modell v-styrd.
Tack Stepahan
Vänligen
Henrik
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Hej,

Jag vet en riktigt fin som kan vara till salu.

Finns i Göteborg.

Hör av dig om intresse finns: chrisgum "at" gmail "punkt" com

Hälsningar

Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.