|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 06as e61 som fått följande fel när jag sätter bilen i tändnings läge så fungerar allt förutom Bluetoothen men så när jag startar upp bilen så låser sig idriven helt ratten till idriven går att snurra utan motstånd inga fasta lägen kvar i ratten, displayen fryser fast i det läge jag lämnat den i tändnings läget radion dör för att ibland starta nån enstaka sekund ingenting i själva navigationen fungerar . Förövrigt så är båda kabelstammarna i bagage luckan bytta i januari och batteriet är bytt och registrerat i maj. DetBytte shopping luckan hos en glasmästare för ca två veckor sedan och två dagar senare började problemet komma . Bilen har stått utan bakrutan i fyra dagar utomhus fast ordentligt inplastad . Jag har oxå mätt upp bilens laddning och den verkar ok den laddar 14.2 v. Kan de vara ccc modulen som behöver en uppfräschning eller kan de ha nå med bytet av bakrutan att göra ? Micro brytare blev iaf trasig eller otät vid bytte men de här nog inget med själva idriven att göra ? Tacksam för svar Mvh // Johan | |
|
Hej Troligt fel är själva Bluetooth enheten. Kan räcka med att du kopplar ur den ett tag (15-20 min) och kopplar in den igen. Man kan göra en reset på BT-enheten och få samma resultat. Fungerar inget så är enheten troligtvis trasig och behöver bytas. BT-enheten finns under golvet i bagaget, närmast baksätet, har en kontakt med sladdar i (det är den du ska koppla ur) och en med fiberslingan som går upp till vänster sida i bagaget (denna måste vara kopplad om resterande grejer ska fungera OM du inte kopplar förbi/bort BT-enheten). Reset görs med ex. NCExpert. Det kan även få det att fungera om du gör en "ctrl+alt+del" på CCC:n. Tryck och håll in båda ejekt och volym knappen så ska den starta om. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Hej jag tog ur säkringen till telefonen och nu fungerar allt förutom navigationen och telefonen :) undra om Bluetooth enheten är ström lös nu ? Tror du att de kan ha något med bytet av shopping luckan att göra? //Johan |
|
|
Bör inte ha med rutbytet att göra. Bluetooth eneten är känd för att "fisa ihop" :) Jag skulle göra som jag skrev, koppla bort BT-enheten och testa. Vet ej vad säkringen till telefonen avsäkrar. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.