AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
731

Problem med kylning. Tacksam för tips.

Lotus Samuel
Min 325:a går varm hur man än bär sig åt. Har monterat en elfläkt framför kylaren som är på hela tiden. Men bilen går upp i temp ändå. Har bytt vattenpump, kylare, termostat, slangar, expansionskärl, givare, mätare och har luftat och luftat, men inget hjälper. Vad kan det va som är fel??? Jag blir tokig och skrotar snart skiten och köper något luftkylt.
Tacksam för alla idéer och tips.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Drar den vatten? Kollat toppen, hur mår topplockspackningen? Spår av vatten i oljan? Är kylaren förstorad då du byggt om motorn, kanske volymen inte är tillräcklig för att kyla vattnet?
Mvh
Asken
Lotus Samuel
Tack för dina tips. Motorn går som en klocka och oljan är fin och bilen rycker varken svart blått eller vitt. Jag har också funderat som du men efter att jag tagit bort turbon och endast står på tomgång och tempen skenar ändå så gör det det hela till ett mysterium. hmmm...

Kan kylkanalerna i motorn täppas igen???
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vet inte om det hjälper men testa köra tryckluft i kylarn....

----------------------------------------------------------------------------
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ja dom kan täppas igen av gammal skit. Prova att spola igenom systemet. en gissning kan vara att någon tidigare ägare som haft ett litet läckage någonstans och hällt i det (vilket gud förbjude) fusklagningen kylarcement för att täta. Är det bara på tomgång? kanske inte kylfläkten går i den hastighet den skall? remmen sliten? Out of more ideas...
Asken
haynes
har oxå problem med att bilen går mot rött när jag står på tomgång så går den upp i ngn sekund sen går den ner igen mot mitten men inte hela vägen den stannar lite över det normala, men jag tror att min fläkt inte orkar med kan det vara att man ska spänna skiten eller ska man byta eller kan det va något annat....
haynes
bilen är en 325 e36
Lotus Samuel
Kylaren är ny så cement i den kan det inte va. Däremot om det åkt in i kanalerna och satt sig. Får testa kylarrens men är tveksam om det hjälper.
Tempen skenar vid hårdkörnig i höghastighet också och då kyler ju luften istället för fläkten. Men fläkten funkar som den ska. Har kopplat bort värmepaketet ikväll utan resultat.

Hur mycket ska man lufta?

Imån blir det heldag på anderstorp. Har lust å koppla bort mätaren å skita i det. Se hur länge skiten håller. fortsättning följer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.