|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft ett vinande ljud när jag kör rakt fram i hastigheter över 40km/h, som blir starkare när jag svänger (typ ihåligt ljud). Jag har misstänkt hjullager men varje gång jag lyft upp baken och rykt i hjulen har jag inte hittat något glapp. Jag hade ett missljud fram också, men efter att jag bytte vänster fram försvann det missljudet. Diffen har olja på rätt nivå, läcker inte och ser juste ut. Jag har tidigare inte hört något missljud från själva diffen, även om jag hört ljud i kupén. Idag lyfte jag baken igen för att leta efter glappande hjullager eller liknande. Då hörde jag ett rapp-rapp-rapp från klumpen, och jag känner även vibrationerna i den när jag håller handen mot det. Det går snabbare när jag snurrar hjulen åt olika håll och långsammare när jag bara snurrar ett hjul. Det går också att rulla ett hjul lite framåt och bakåt och man hör när det "klunkar". Jag spelade in hjudet på en film (där även mina bromsskivor hörs, men det är inget fel med dem). Vad kan detta vara? jag hoppas det inte blir för dyrt att ta på verkstaden, och jag har hört att diffarna från BMW ska klara mycket. Min har gått 7800 mil och jag har inte kört hårt med den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.