|
|
|
|---|---|
|
Jag var och testkörde en ny F11 med standardchassi (18”) för någon vecka sedan och tyckte att bilen kändes lite stötig i fjädringen och inte alls så där direkt i styrningen som BMW brukar vara. Hade precis kört BMW X3 (med servotronic) och F11 kändes ”tråkig” i jämförelse. Jag hade förväntat mig att 5-serien skulle vara silkeslen (som 7-serien…) och funderar därför lite kring tillvalet 223 - Dynamic Damper Control. Är det något som man borde kryssa för eller klarar man sig gott med standardchassit eller ska man kanske till och med gå på M-sportfjädring? | |
|
Har det och tycker det är helt fantastisk! Har stenhårda 19" run flat däck (som bytts till vanliga snart), och i comfort sväljer bilen alla öjamnheter på vägen. I sport-läget blir bilen som vår förra E61 M-Sport, fast och lite hård, men härlig till motorvägskörning. |
|
| Har det jag också, helt klart ett vettigt tillval. | |
|
DDC är klart vettigt om du kör mycket! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Tack, låter onekligen som något man kanske ska satsa på då. Använder ni den till "vardags" mycket? Berätta gärna hur. Jag är lite rädd att det skulle vara en kul pryl som man kanske bara använder första månaden. | |
| Provade en F10 535i med 19" vinterdäck och DDC. Vintervägarna var vid testtillfället i uselt skick och jag undrade hur det skulle gå med lågprofildäcken. DDC i komfortläget var minst sagt imponerande och skulle jag köpa en 5:a igen skulle den optionen ligga bra till. | |
|
Jag kör en 530 GT med DDC och kör i vanliga fall dvs 90% av tiden med Comfort-läget. Det blir en betydligt behagligare upplevelse för alla i bilen. Den verkligen glider fram då. Vill man köra "hårdare" och leka lite så är det "sport" som gäller och bilen upplevs som ngt helt annat. När det blir dags för bilbyte kommjag leta efter en bil med DDC och Heads up display, två tillval som jag inte vill vara utan! |
|
|
Sport-läget använder jag endast för snabba färder på Autobahn. Jag provade en gång i Comfort-läget, men gungningarna i >200 km/h var inte roliga; de upphörde dock direkt så fort jag gick över i Sport-läge. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.