|
|
|
|---|---|
| håller på med en 520 89, bilen gick upp i temp, började gå dåligt o stannade. några dagar senare kördes den nån km till verkstad. där byttes topplockspackning. sen gick den nån dag, sen samma fel. enligt verkstaden kunde man inte plana den toppen. ägaren fick pengarna tillbaka. nu har jag köpt bilen, dålig komp på 2/3 cylindrar. packningen var kass där(skev topp såklart). 2 saker jag funderar på, mycket mycket grått klet i hela kylsystemet, var nånstans kan oljan komma ut i kylvätskan? ser inget bevis på det nånstans. sen har säkert verkstaden glömt olja i ett bulthål i blocket, finns sprickor på båda sidor på ett hål ända ut i kylkanalerna, ser dock inte hur långt ner dom går, bulten satt fast ordentligt endå, e blocket skrot? bilen har gått 17000 mil med en ägare, det e anledningen till att jag gör vid den, annars hade den blivit donatorbil till mina andra e34or, nån som har lite funderingar? | |
|
hej. om man bara får tag i en vettig motor så tycker jag nog att det är både bättre billigare och mindre jobb med att byta motor!! i synnerhet om man är tveksam till det gamla blocket... en topprenovering brukar kunna dra iväg... men det gäller ju förstås att du hittar nåt bra i motorväg... håkan. |
|
| Motorn har bara gått 17000 mil. Så hade varit trevligast om det gick o använda den igen.men slutar kanske med en annan istället. | |
|
ja jag har ju turen att ha en bra motor-renoverare i grannstan... :-) han ser direkt sånt som inte jag skälv ser!! dvs. sprickor i topp och block!! du har ingen skälv i närheten som kan kolla?? |
|
| Jo får höra med nån renoverare. | |
|
varför kunde dom inte plana toppen?? ska väl inte va nåt problem eller?? enda motorn jag vet om där tillverkaren avråder från planing är landrovers td5a... men det kanske finns fler?? men det kan va lurigt med motor-renoveringar... renoverade motorn på en jobbarbil!! med borrat block, nya kolvar ,lager ,packningar och ny topp... började läcka nästan direkt!! :-( så det slutade med att jag fick riva motorn igen så att motor-renoverarn kunde plana blocket och kolvarna... håkan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.