|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Hämtar min nya bil lite senare idag, en 530d xdrive E61 2009. Fick inga vinterfälgar med till bilen så bilförsäljaren skulle försöka fixa det men dem hade inga hemma, så började han snacka om att det skulle vara speciella fälgar till just xdriven. Eftersom jag inte vet någonting alls om BMWs xdrive så tänkte jag höra lite hur det faktiskt är med fälgar till xdrive bilarna. Har läst runt lite här på forumet och vad jag förstår så är det ända som skiljer fälgarna åt är att X ska ha högre ET? Min fråga är då, tar det i skärmarna med vanligt ET typ 20, eller varför passar det inte? Tycker inte ET i sig borde ha den största betydelsen utan bredden på fälgen/däcken? Vill bara ha info så jag vet ifall jag kommer över ett par hyfsade vinterhjul till bilen så jag inte gör bort mig helt! Finns även stor risk att det bli nya sommarfälgar till nästa säsong.. Tacksam för svar så man blir lite klokare! MVH Dennis | |
|
Tror det blir problem med vanliga på en x drive. Et är 20 på vanlig och 43 på x drive så dom hamnar 23 mm längre ut. En bra idé är väl att sätta vinterdäck på dom du har om du ändå funderar på andra sommarfälgarna däck. Sök på bultcirkelguiden på nätet så hittar du olika sidor där du kan se vad bilar har för et. Hoppas jag tänkt rätt nu mvh Stefan. |
|
| Ja det stämmer. Du lär ha störst chans att hitta dessa fälgar som ofta monterades på E6X xDrive. Länk Notera skillnaden i ET. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.