|
|
|
|---|---|
|
Håller på byta hela elsystemet i en m3 e46 04 05 nånting och funderar på hur det är med elektroniken.. är det något som behövs från den andra knippet, nå liten idlåda ört att man måste gifta ihop chassi med motor, men var sitter infon vad det är för chassi isåfall. Vad identifierar bilen elektroniskt som just denna bil, tex chassinummer osv. Sitter det i säkringsdosans "låda" eller kanske sitter allt i mätarhuset? Tack på förhand | |
|
EWS (stödskydd), Nycklar, och ECU hänger i hop men allt går ju att koda (skulle vara svårt att byta trasiga delar annars) |
|
|
Måste bara få fråga, varför byter du ut hela elsystemet? P.g.a brand eller något? Eller köpte du bilen så? Har du räknat på vad det kommer kosta? /Nyfiken |
|
|
Tack, Japp kabelbrand, så likabra byta allt då jag fick alltihop, det sitter liksom ihop på dom. :( EWS ok är det någon 'låda' fick med allt från det andra elsystemet men jag använder ju orginal motorstyr( och elen i motorrummet) |
|
| EWS är egen låda - sitter bakom handsfack på E39, vet ej var på E46. | |
|
Har är nu klar, bilen startar och går bra men inte larm/låsa bilen med nyckeln... Är det kanske batteriet i nyckeln eller kan bilen funka ändå om inte bilens larm/centrallås funkar med nyckeln? |
|
|
EWS är separat från Larm (funkar passivt), kolla att nyckeln har ström. troligtvis behöver du programmera nyckeln - på E39 kan man göra det med nån sekvens med tändning och gaspedal... vill jag minnas. |
|
| Aktiverade nyckeln så funkar den igen. Det som funkade på min bil var en vridning i tändlåset, hålla inne pilen mot stålet på nyckeln, trycka 3st tryck på mitten knappen i nyckeln. Dock har jag ingen funktion för att veva upp samtliga ev öppna rutor när man larmar på. Hade man inte det innan?? att veva ner samtliga rutor via nyckel går dock... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.