|
|
|
|---|---|
|
Nån som kan hjälpa mig, är utomlands o fick den medelande på idrive , Transmission faulty Drive moderately.possible to continue journey.reduced acceleration.have checked by naerest bmw service. Tack!!!! | |
|
Spontana frågor; 1) Under vilka omständigheter dök felet upp? Under körning, första starten på morgonen? 2) Var är du? I stora delar Europa borde finnas mycket bra möjligheter till service / felsökning. 3) Antar att du startat om bilen, dyker felet upp igen? |
|
|
Nu är jag i Sverige,bilen varit på Bmw verkstad,dom hittar inte fellet,dom rekomenderar olje byte i vexellåda,men dom är inte säkra om fellet är borta efter oljebyte.Dom vill ha 8200 för oljebyte. |
|
|
Bara 8200!!!? Oljan går ju minst på 1000! Att denna excellenta verkstad sen inte vet vad den gör, eller kan garantera resultat, ingår i servicen... Den kostar! Herregud... Försök någon annanstans, om bilen inte är föremål för någon sorts garanti! /Lennart |
|
|
Nja, förvisso lär oljan kosta mer än 1000 kr (om du köper den av BMW), skulle tippa på att de tar ca 300 kr/litern eller så. Nu vet jag inte vilken olja du har, men de flesta oljorna går att köpa för en bråkdel av det - köpte en 20 litersdunk med Mobil LT71141 som kostar ca 300 kr/litern hos BMW - betalade ca 1500 kr inklusive frakt från Tyskland. Är det den oljan du behöver, har jag olja kvar som du kan få köpa till "rätt pris"! ;) Men 8-10 000 kr för ett olje/filterbyte i en automatlåda är inget annat än ocker, om det inte innefattar en totalrenovering av lådan... Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, jag menade bmw:s självkostnad för oljan, som säkert inte ens når 500kr-strecket. Det finns två kategorier av uppkörda kunder. Först den trogne kunden, som litar på sin vanliga verkstad och - suckande, men utan att ifrågasätta - betalar. Den andra kategorin är den okände kunden, som kommer in för en konsultation och begär ett pris. Då blir det obönhörligen GDSGD. Utan garanti, dessutom. /Lennart |
|
| Undrar vad menar BMW med "" underhållsfria vexellåda med livstidlängd olja""borde inte Bmw stå för reparation eller oljebyte, hur länge bmw har garanti på sina vexellådor, nån som vet?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.