|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 335i 2008 som läcker spolarvätska. Vätskan läcker precis bakom höger framdäck där framskärmen slutar och passagerardörren början. Det läcker mellan framskärmen och kjolen. Är det nån som har haft samma problem? Vad tror ni att det bör kosta om man lämnar den hos mekonomen tex? Tack på förhand. | |
|
Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hej, @ Epsilon: Tack för länkarna men som jag läste så verkar allas problem vara läckage framför framhjulet och inte bakom som på min bil. |
|
| Finns mycket mer om du använder sökfunktionen alt Google. T.ex. Länk | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
På min E91 från 2006 så hade vatten frusit i spolarpumpen vilket orsakade en liten spricka i spolarpumpen så att spolarvätskan rann ut i bakom framhjulet, som det gör på din bil. |
|
@Epsilon: jo jag googlade en del och sökte här men jag antar att jag var ganska dålig på att välja mina sökord :) @Lemansblå: Det låter mer som det jag har. Tycker dock att det är konstigt att det spricker nu, mitt i sommarn... |
|
| Hej. Har precis samma problem. Började läcka bakom höger framhjul nu mitt i sommaren. Hur löste du det? | |
|
Hejsan, Det är säkert en av dom tre spolar pumparna som läcker. Det är en för bakrutan, en för framrutan och en för strålkastarna (den är lite större än dom andra) Ganska enkelt att kolla och byta och inte dyrt. Spolar behållaren sitter bakom höger innerskärm. Ta bort hjulet,inner skärmen av plast och skruva bort en skruv som håller spolar behålleren. sedan kan du lirka ut den och kolla var det läcker. På min E91 var det spolarpumpen till vindrutan som hade en liten spricka. Hade säkert frusit sönder. Köpte en ny via Audodoc. 200 spänn. Problemet löst. Länk Mvh Uffe |
|
|
Kapar tråden och byter fokus lite. Prisjämförelse med Trodo: Länk 45 kr för samma Maxgear som är budget/skräpmärke. Autodoc 146 kr., 3x priset? Men Hella, OEM, kostar 220 kr hos Trodo och 156 kr hos Autodoc. Brukar inte skilja så mkt mellan dem? Och för att spåra än mer, Hella har två versioner som matchar BMW:s nr där den dyrare kostar 345 kr hos Autodoc. Men den billigare verkar vara rätt för nyare bilar med "runda" kontakten, 8TW 006 848-041. Och 8TW 006 848-031 har den äldre kontakten som finns på E34/E36 mm. |
|
| Gött! Tack för utförligt svar 😀🙌🏻 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.